Gå till innehåll

Karro & Anders Sjöhästar.


Karoline

Rekommenderade inlägg

  • Svar 367
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Idag tog vi en helbild med våran nya ramp, som är en fauna marin 4 x 54w.

Som ni ser har vi fortfarande ful algerna kvar.

Hästarna lever och dansar utan större resultat. :)

[ATTACH]11091[/ATTACH]

Mvh

/Anders & Karro

Men ni har massor av finalger också. Jättefint hoppas det blir ungar snart.

MVH BA

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Men ni har massor av finalger också. Jättefint hoppas det blir ungar snart.

MVH BA

Fast det var mest trådalger, flera gånger i veckan fick man stå och rycka. Inte kul, det blir så mycket extra jobb, plus att mycket av finalgerna dog.

Har nästan gett upp med yngel frågan, visst dom dansar ju och sådär. Men mer än så verkar det inte bli än, vet inte om dom är för unga?!

MVH Karro

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

De här med så specifika kar som erat sjöhäst kar är ju så läckert enligt mitt tycke. Gillar värkligen när man tänker igenom kraven på arten man ska ha och inreder efter det. Annars är det många som inreder utan tanke på framtida invånares önskemål och krav.

Super najs!

Tack så mycket!

Kul att du gillar det :) Nu ska vi sattsa på att få macroalgerna att trivas och växa. Vi har gjort en hel del små fel under resans gång, men det viktigaste tycker jag är att man kommer på felen innan det är försent. Man ska aldrig vara rädd för att fråga dom som är mer kunniga.

Just nu tycker jag att akvariet ser jätte tråkigt ut, men det är bara att vänta och låta allt växa så brukar det bli bra. Ja hoppas att dom små liven är lyckliga iaf :)

MVH Karro

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Sweet..

Håller dom ihop mycket, ser ut som ett korvkiosk-gäng på bilderna:)

Bråkar dom nått?

Några planer på hur "nya" karet ska bli när ni lagt klart golvet?

När det är mat så är det försten dit och då hamnar alla i en hög *skratt*

Arten som vi har (Reidi) är rätt fredliga. När hästar bråkar så brukar det vara hanarna som inkräktar på varandras revir, där av vikten med att inte ha ett för litet akvarium. Sen har vi jämna par vilket också kan vara till en fördel. Vi har aldrig sett någon bråka.

Det kommande kommer att bli inbyggt som en vägg i hallen. Har tyvärr ingen ritning.

Måtten kommer att vara L150xD50xH55 samt en relativt stor sump (lutar åt 120x40x40) där vi kommer ha större delen av stenen.

I akvariet mycket olika typer av alger och mindre mängd sten för bra cirkulation med tanke på det lilla flödet vi kan använda.

När vi börjar bygga ska vi dokumentera det väl för det har vi missat i våra andra projekt :)

Visionen är väl fler färger på hästar, lite svårt att få tag i dem bara.

Mvh

Anders & Karro

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Men hallå! nu får ni snart börja visa "instruktionsfilm" för hästarna, jag vill ju adoptera ett par gynnare! när man ser alla fina bilder.

Dom kämpar på, dansar lite försiktigt :)

Nu äter dom hur mycket som helst, har haft lite problem med två hanar.

Plus att dom kanske blev störda av dom andra fiskarna, men jag hoppas verkligen att det kommer igång snart :)

MVH Karro

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...