Gå till innehåll

Karro & Anders Sjöhästar.


Karoline

Rekommenderade inlägg

Det här förväntar vi oss att få se i erat kar så smånigom

VIDEO: Seahorse Giving Birth!

http://www.wfrs.org/sh/kuda_pop.wmv

Här är sjöhästforumet jag nämnde

http://forum.seahorse.org/

Ganska stort forum.

Our members have made a total of 285,097 posts

We have 6,647 registered members

Tack så jätte mycket Jaken!

Ska kolla igenom allt sen när man får lite tid över :)

/Karro

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 367
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Annars så går det bra med dom, när man kommer hem ifrån jobbet så simmar dom direkt till framrutan för då är dom hungriga.

Det enda nu är att jag skulle vilja ha ett större kar åt dom, så man kan skaffa fler ;)

Hade kanske tänkt mig L150 x D50 x H60 det skulle vara läckert va??

/Karro

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hehe, mm så mycket man vill ha, nu har vi ju ett varsitt kar jag o frugan, men skulle gärna ha ett stort FO kar och gärna ett sjöhästkar o ett frogfishkar o ett kallvattenkar osv osv osv.. heheh, blir nog att vänta på ett större hus först men jag bearbetar fortfarande min kära hustru lite ang dvärgdrake i hennes nya ;)

Vi har samma problem, skulle kunna ha kar överallt :)

Jag ringer er sen om det går bra?

/Karro

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...

Säger bara en sak!

Jag hatar alger!!

Vi har bestämt oss för att byta ut ljuset till en armatur på 120 cm.

Märket är Fauna marin, det kommer att vara 4 st t5:or i den.

Ett av rören kommer att bli ett osram 67.

Alla hästarna lever och äter bra, bilder kommer lite senare.

Är så mycket just nu ;)

/Karro och Anders

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hörde att JR har nya hästar på ingång. Denna gång möjligtvis i kulörta färger om de inte mörknat av transportstressen. Något som lockar? :)

O ja!

Tjatar på dem varje gång.

När kommer dom..... när kommer dom!!!

Är riktigt sugen.

Det värsta är att man nu vill ha större stallplats åt dom :)

MVH Karro och Anders

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...
  • 3 veckor senare...

Hej alla!

Idag tröttnade vi på skitalgerna (trådalger) så nu har hästarnas akvarium genomgått en storstädning, vi har även flyttat på akvariet för kommande golvläggning. När dom sen flyttar ut i hallen igen, så kommer dom att gå i ett större akvarium med sump. Större delen av stenen kommer då att ligga i sumpen, vi kommer även att köra utan sand. Vi kommer bara att ha i första hand sjöhästar i detta akvarium, men även kanske pipefish och jawfish. Inga salarias, mollymiller, clowner eller liknande. Förnu har prövat och nej det funkar inte.

Vi bestämmde oss för att flytta och göra om akvariet nu för trådalgerna gjorde att vi inte vågade mata så mycket som dom behövde. INGEN HÄST HAR DÖTT FÖR VI MÄRKTE ALLT I TID. Salariasen försvann i flytten, vilket var jätte synd för den lilla jäkeln var riktigt vacker.

Nu kommer vi byta mycket vatten här framöver pga. snabbflytten. Det är ju aldrig bra att göra saker såhär snabbt som vi gjort idag, eftersom stenen har en inkörning igen efter en flytt. Igen vi rekomenderar.

Det bästa med uppgraderingen sen kommer att vara att akvariet bli väl inkört innan hästarna får flytta dit. Vi kommer att skynda långsamt.

Vi lägger in lite bilder på hur allt ser ut efter flytten.

PS. känner någon att dom har för mycket macro alger så tar vi jätte gärna emot dom.

post-1818-14468913581484_thumb.jpg

post-1818-14468913581771_thumb.jpg

post-1818-14468913581912_thumb.jpg

Bilderna är lite mörka pga att vi har den gamla belysningen för tillfället.

Mvh

/Karro och Anders

post-1818-14468913581327_thumb.jpg

post-1818-1446891358163_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Trevligt kar ni har. Jag har själv börjat snegla lite på sjöhästar när jag besökt Triton, men vet inte jag ska ta det steget. Matningen ser jag som det största problemet så jag helt enkelt brukar strunta i att mata ibland. Hur ser era matrutiner ut?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ah dom är ju hur häftiga som helst!!

Jättefint verkligen.

Om jag lyckas få igång ett så tyst system att jag kan ha

mitt lilla hörnkar i sovrummet, med teknik i ex garderob så

lutar det starkt åt att sätta mig in i erat projekt och börja plugga hästar.

Tack!

När tiden är inne så är du välkommen över :)

/Karro och Anders

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Trevligt kar ni har. Jag har själv börjat snegla lite på sjöhästar när jag besökt Triton, men vet inte jag ska ta det steget. Matningen ser jag som det största problemet så jag helt enkelt brukar strunta i att mata ibland. Hur ser era matrutiner ut?

Tack så jätte mycket!

Vi har matat våra minst två gånger per dag, och nu kommer vi att försöka mata ännu oftare. För dom behöver verkligen det.

Karro och Anders

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ser fint ut! Kul att se något annorlunda, inte som de "vanliga" revkaren här på guiden. Hur tycker ni att Koralia pumpen fungerar? Är den tyst?

Tack Niclas!

Den lät en del i början och nu lite ibland (första dagen) men det är nog en inkörningsfas. Känns som spridningen på den är bra, hästarna kan simma utan att blåsa omkring som de kunde förut. Iofs kör vi den mot bakre väggen.

Mvh

/Anders & Karro

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...