acuario Postat 20 juni 2006 Postat 20 juni 2006 Var kan man köpa sådana här nipplar? sitter på ett silikatfilter. Citera
Guest ernie Postat 20 juni 2006 Postat 20 juni 2006 biltema har nåt liknande,om de e slanganslutning?lite svårt att se på bilden för en gammal gubbe+ Citera
Klubbsson Postat 20 juni 2006 Postat 20 juni 2006 http://shop.carlen.biz/ har en del sertoprylar Annars så kan nog en "riktig" butik för biltillbehör kunna ordna fram en. Dom brukar stå och leta i sina hyllor i 20 min efter det man ska ha, kontakter nipplar mm. sen när man har fått det man ska ha kostar det typ 4 spänn. Citera
Lasse Postat 20 juni 2006 Postat 20 juni 2006 Aquadrip i Växjö kan ha. Det är en nippel för tryckslang så även nån firma som säljer tryckluftstillbehör kan ha (frågan är om de har det i plast) Citera
stigigemla Postat 20 juni 2006 Postat 20 juni 2006 Marinshop.de har. Man måste ta en RO koppling + en reducering. Citera
Niclas Postat 20 juni 2006 Postat 20 juni 2006 Jag har en del kopplingar i min samling, kan Du kolla om det är 1/8" gänga eller 3/4" isåfall har jag o kan stoppa en i ett kuvert, free of charge. Citera
acuario Postat 20 juni 2006 Författare Postat 20 juni 2006 Jag tackar dig Niclas men jag behöver 2st. Tror att det är 1/4 gänga Citera
Niclas Postat 20 juni 2006 Postat 20 juni 2006 Har fler än en! Mät gängan tvärs över med skjutmått så får vi se om vi kan ordna det! Citera
acuario Postat 21 juni 2006 Författare Postat 21 juni 2006 Silikatfiltret sitter efter osmosen och jag undrar om man kan använda en nippel av mässing som är förkromad istället? Citera
Lasse Postat 21 juni 2006 Postat 21 juni 2006 Silikatfiltret sitter efter osmosen och jag undrar om man kan använda en nippel av mässing som är förkromad istället?Troligtvis ingen fara men jag tycker att man skall ha försiktighetsprincipen i kvadrat här. Krom och levande djur i vatten är ingen höjdare precis (för djuren) dessutom är det troligtvis bara mässing på insidan (alltså inte förkromad i de delar som ditt osmosvatten kommer i kontakt med) och mässing är ingen höjdare heller. Skulle jag vara tvungen att använda en nippel av metall skulle jag välja vanligt stål eller bondjärn. Det släpper men är inte speciellt giftigt. Försök med att få tag på en nippel i plast Svärd då har du både bälte och hängslen.MVH Lasse Citera
Niclas Postat 21 juni 2006 Postat 21 juni 2006 Svärd: Jag kollar när jag kommer hem o meddelar dig om jag har ett par av rätt modell Citera
acuario Postat 22 juni 2006 Författare Postat 22 juni 2006 Hur gick det niclas? Hittade några nipplar? Citera
Niclas Postat 22 juni 2006 Postat 22 juni 2006 Hej, hittade bara 1/8"... Ska ut på landet nu i midsommar och ska rota vidare där. JAg återkommer! Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.