Dave Postat 24 juni 2006 Författare Postat 24 juni 2006 Slangarna var nya, hade tidigare en halv skumkopp med grönt svart gegga att tömma en gång i veckan. Nu bytte jag syresten o nu skummar den över istället... hm.. konstigt detta. Vitt o fint skum. Citera
stigigemla Postat 24 juni 2006 Postat 24 juni 2006 Då är det dags att minska på luften. En ny träutströmmare ger mycket mer skum. Det vita skummet skall gå ungefär halvvägs i stigarröret. I den övre halvan skall skummet vara mörkare och mörkare uppåt. Men det skiljer sig mycket mellan olika skummare så du skall finjustera sedan så att skummet blir lagom "tjockt" i koppen. Citera
ramq Postat 26 juni 2006 Postat 26 juni 2006 Wow!Klart imponerande planer.Två råd jag kan ge;Kolla, dubbelkolla och trippelkolla glastjockleken. Det vore ju inte kul om det brister tack vare snålhet... Akvarium över 80cm i höjd är "nästan" ohanterbart med bara armar+händer Det senare av egen erfarenhet sedan igår... Citera
Dave Postat 26 juni 2006 Författare Postat 26 juni 2006 Japp tack för rådet, ska kolla å återigen kolla! Tittade på ditt bygge, satan vad stort o fint! gör du jobbet åt ett köpcentra?Sen började tanten o tjata om att vi borde åka till indonesien i januari, så nu vete fan hur mycket pengar jag kan gömma åt detta projekt.. Hm.. Citera
ramq Postat 26 juni 2006 Postat 26 juni 2006 Japp tack för rådet, ska kolla å återigen kolla! Tittade på ditt bygge, satan vad stort o fint! gör du jobbet åt ett köpcentra?Yes, det är ett fastighetsbolag som äger hela schabraket, det är inte ens ekonomiskt försvarbart med den där burken hemma. Jag ska precis till att uppdatera tråden, så kommer du att få se lite idoppad LS... Citera
chrilleus Postat 26 juni 2006 Postat 26 juni 2006 Om du nöjer dig med 90cm höjd @ 576l så finns det för 4400kr här http://www.globefish.nu/ Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.