Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postat

Slangarna var nya, hade tidigare en halv skumkopp med grönt svart gegga att tömma en gång i veckan. Nu bytte jag syresten o nu skummar den över istället... hm.. konstigt detta. Vitt o fint skum.

Postat

Då är det dags att minska på luften. En ny träutströmmare ger mycket mer skum. Det vita skummet skall gå ungefär halvvägs i stigarröret. I den övre halvan skall skummet vara mörkare och mörkare uppåt. Men det skiljer sig mycket mellan olika skummare så du skall finjustera sedan så att skummet blir lagom "tjockt" i koppen.

Postat

Wow!

Klart imponerande planer.

Två råd jag kan ge;

• Kolla, dubbelkolla och trippelkolla glastjockleken. Det vore ju inte kul om det brister tack vare snålhet...
  • Akvarium över 80cm i höjd är "nästan" ohanterbart med bara armar+händer

Det senare av egen erfarenhet sedan igår... :smiley24:

Postat

Japp tack för rådet, ska kolla å återigen kolla! Tittade på ditt bygge, satan vad stort o fint! gör du jobbet åt ett köpcentra?

Sen började tanten o tjata om att vi borde åka till indonesien i januari, så nu vete fan hur mycket pengar jag kan gömma åt detta projekt.. Hm..

Postat
Japp tack för rådet, ska kolla å återigen kolla! Tittade på ditt bygge, satan vad stort o fint! gör du jobbet åt ett köpcentra?

Yes, det är ett fastighetsbolag som äger hela schabraket, det är inte ens ekonomiskt försvarbart med den där burken hemma. :)

Jag ska precis till att uppdatera tråden, så kommer du att få se lite idoppad LS...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Skapa Ny...