Gå till innehåll

Dags för hemmabygge o planeringen är...


Dave

Rekommenderade inlägg

Slangarna var nya, hade tidigare en halv skumkopp med grönt svart gegga att tömma en gång i veckan. Nu bytte jag syresten o nu skummar den över istället... hm.. konstigt detta. Vitt o fint skum.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Då är det dags att minska på luften. En ny träutströmmare ger mycket mer skum. Det vita skummet skall gå ungefär halvvägs i stigarröret. I den övre halvan skall skummet vara mörkare och mörkare uppåt. Men det skiljer sig mycket mellan olika skummare så du skall finjustera sedan så att skummet blir lagom "tjockt" i koppen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Wow!

Klart imponerande planer.

Två råd jag kan ge;


  • Kolla, dubbelkolla och trippelkolla glastjockleken. Det vore ju inte kul om det brister tack vare snålhet...
  • Akvarium över 80cm i höjd är "nästan" ohanterbart med bara armar+händer

Det senare av egen erfarenhet sedan igår... :smiley24:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Japp tack för rådet, ska kolla å återigen kolla! Tittade på ditt bygge, satan vad stort o fint! gör du jobbet åt ett köpcentra?

Sen började tanten o tjata om att vi borde åka till indonesien i januari, så nu vete fan hur mycket pengar jag kan gömma åt detta projekt.. Hm..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Japp tack för rådet, ska kolla å återigen kolla! Tittade på ditt bygge, satan vad stort o fint! gör du jobbet åt ett köpcentra?

Yes, det är ett fastighetsbolag som äger hela schabraket, det är inte ens ekonomiskt försvarbart med den där burken hemma. :)

Jag ska precis till att uppdatera tråden, så kommer du att få se lite idoppad LS...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...