BAminoff Postat 24 juli 2006 Postat 24 juli 2006 Kände när jag läste om xenia och att den växte som ogräs lätt avundsjuka inget utom oönskade alger och caulerpa växte som ogräs i mitt kar. Nu är jag där xenian växer som ogräs är det nån som vill ha? Måste hämtas.MVH BA Citera
nemo Postat 25 juli 2006 Postat 25 juli 2006 Jag skall troligen till karlskrona tisd 25, tar gärna lite om du har kvar.. Citera
BAminoff Postat 25 juli 2006 Författare Postat 25 juli 2006 Jag är hemma sent eller mitt på dagen ring 0705719543 och kolla. Xenian finns där.Mvh BA Citera
hbmannen Postat 25 juli 2006 Postat 25 juli 2006 ni kan få pumpande xenia av mig me måste snart skaffa en vattentät stiga för å bli av me skiten.. Citera
chrilleus Postat 26 juli 2006 Postat 26 juli 2006 ni kan få pumpande xenia av mig me måste snart skaffa en vattentät stiga för å bli av me skiten..Jag tar gärna en näve pm:a ditt nummer eller ring mig 070-8181665! Citera
john.w Postat 26 juli 2006 Postat 26 juli 2006 Finns lite till i Göteborg för den som är intresserad Citera
Guest Putt Postat 26 juli 2006 Postat 26 juli 2006 Finns lite till i Göteborg för den som är intresseradDet var illa att jag inte visste det igår då man var i götet ju =). jaja kommer nog fler tåg =).______________Mvh //putte Citera
Xenia83 Postat 30 juli 2006 Postat 30 juli 2006 hej ja slängde ned en sten med xenia fraggs innan ja stack på semester, när ja kom hem satt det en individ 1½ cm från stenen,, kan xenia flytta sig som anemoner eller kan de växa fasst på stenar de ligget emot och på de sätter förblytta sig,, dör de sista alternativet att de skulle ha vuxit upp en helt ny gen på 2 cm från grunden på 2 veckor verkar lite väl imponerande i mina tankar.. Citera
stigigemla Postat 30 juli 2006 Postat 30 juli 2006 Det är inte ovanligt. De kan lägga sig ned och fästa på en ny sten mer än 5 cm bort på mindre än en vecka. Citera
Draedon Postat 31 juli 2006 Postat 31 juli 2006 vattentät stiga låter som en bra idé... säg till om du hittar någon, jag tar en också.. min lilla "fragg" växer så det knakar, klipper ned den titt som tätt så den ska hålla sig på sin plats. Citera
Xenia83 Postat 31 juli 2006 Postat 31 juli 2006 ni kan få pumpande xenia av mig me måste snart skaffa en vattentät stiga för å bli av me skiten..Hejsan,, vad är de för xenia du har, just nu har ja en pumpande rosaaktig som jag fick av Cosmo, den är jättefin men det är alltid skoj med fler arter så om du har någon annan så är ja intreserad av lite fragg.De uppstod en diskussion om Stigan här flickvennen trodde de var en motorsåg du menade och jag är övertygad om att de är en gräsklippare.. Vilket hadde du i tankarna.. Ha de gott, och kör lugnt Daniel Citera
Manks Postat 31 juli 2006 Postat 31 juli 2006 Kan väl knappast tro att det behövs en motorsåg för xenia. Det är ju inte direkt någon Stenkorall... Jag tolkade det som gräsklipare i alla fall. Citera
Sillen Postat 31 juli 2006 Postat 31 juli 2006 Hejsan,, vad är de för xenia du har, just nu har ja en pumpande rosaaktig som jag fick av Cosmo, den är jättefin men det är alltid skoj med fler arter så om du har någon annan så är ja intreserad av lite fragg.De uppstod en diskussion om Stigan här flickvennen trodde de var en motorsåg du menade och jag är övertygad om att de är en gräsklippare.. Vilket hadde du i tankarna.. Ha de gott, och kör lugnt DanielDå har vi skott från samma xenia. Jag har en annan xenia också om du vill ha. Finns att hämta här. Denna sorten kommer från ChristerT och den växer hur j...a fort som helst.För ca en vecka sen tog jag en fragg åt Ghost och det blev lite rester kvar på stenen där det suttit xenia. Jag har fått ungefär 20 nya skott där så nog går det att skapa nya skott med hjälp av stiga! Citera
Xenia83 Postat 1 augusti 2006 Postat 1 augusti 2006 Sillen: Jo lite mer fragg skulle inte sitta fel, synd att de är så ruskigt långt till enköping bara, är du å handlr i sädertälje eller sthlm någon gång mutar ja gärna hit dig på en god fika och lite akvarieutsikt, de gäller er andra med såklart jag bor ungefär 3 mins bilväg från korallrevet. säg till någon dag innan så ja hinner baka bara. Citera
Sillen Postat 1 augusti 2006 Postat 1 augusti 2006 Tackar för inbjudan!Jag är oftast i norra delen av Stockholm men man vet ju aldrig. Har aldrig varit på korallrevet heller och de lär ju vara bra. Jag kommer inte åka denna eller nästa vecka i alla fall för nu är det semester med familjen som gäller.Lovar inget men vem vet en dag dyker jag upp då jag gillar att se andras kar också. Du är välkommen hit också även om jag inte gärna bakar gärna längre. Citera
Draedon Postat 1 augusti 2006 Postat 1 augusti 2006 har ni vägarna förbi leksand kan ni få en liten bit xenia, jag har ingen stor koloni men den växer så det knakar.. bara att svänga förbi på en kaffe och en fragg Citera
Xenia83 Postat 1 augusti 2006 Postat 1 augusti 2006 Tackar för inbjudan!Jag är oftast i norra delen av Stockholm men man vet ju aldrig. Har aldrig varit på korallrevet heller och de lär ju vara bra. Jag kommer inte åka denna eller nästa vecka i alla fall för nu är det semester med familjen som gäller.Lovar inget men vem vet en dag dyker jag upp då jag gillar att se andras kar också. Du är välkommen hit också även om jag inte gärna bakar gärna längre.Du är så välkommen,, säg till innan bara. Jag har hittat en ny art idag, eller rättare sagt kommit fram till ungefär vad de är. de är en klargrön liten skivanemon med fransar på sidorna. ser ut som en sådan där liten köttätande växt. "Palythoa sp" tro jag att de är.En sådan här:http://aquapedia.zippert.se/bilder/okand/vad.jpgBlev en sådan här:http://jura.akvariumas.lt/galerija/algis/images/protopalythoa.jpg Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.