Postat 29 juli 200619 år Vad ska det vara för vatten flöde över en DSB? jag funderar att göra en del av sumpen till DSB.
Postat 17 augusti 200619 år Författare Jag tänkte sätta detta kar i sumpen och ha en 15 cm sandbädd av aragonitsand . Vatten strömmar in i ena änden och kommer ut ur röret på andra änden, det blir ca 12L sand. Kommer detta att fungera som DSB?
Postat 17 augusti 200619 år perfekt! en annan viktig sak,håll dig till finkornig sand,blanda inte olika storlek
Postat 17 augusti 200619 år Funkar säkert bra. En annan kul grej skulle ju vara DSB-in-a-bucket. Mig veterligen obeprövat i Sverige men verkar vara billigt och bra mot nitrater.
Postat 17 augusti 200619 år Författare sanden är sugerfine och det blir väl hela påsen i karet, Jag kommer inte att blanda i något annat. Denna DSB och zeolit och fosfatremover borde lätt kunna ta hand om allt och ersätta skummaren, det känns verkligen rätt på något vis.
Postat 17 augusti 200619 år Ernie, finns det några belägg för varför man inte skulle blanda olika kornstorlekar??
Postat 17 augusti 200619 år sanden är sugerfine och det blir väl hela påsen i karet, Jag kommer inte att blanda i något annat. Denna DSB och zeolit och fosfatremover borde lätt kunna ta hand om allt och ersätta skummaren, det känns verkligen rätt på något vis.Kolla med Göran på Ciklidleken han har fina olika macroalger inne. Både callulerpa och andra bladliknande (Kelp) algerVad är det för sand du fått tag på?
Postat 17 augusti 200619 år Sanden packar sig mycket hårdare om man har blandade storlekar och beckar lättare igen.
Postat 17 augusti 200619 år Författare Kolla med Göran på Ciklidleken han har fina olika macroalger inne. Både callulerpa och andra bladliknande (Kelp) algerVad är det för sand du fått tag på?Nä inga alger. sanden köpte jag här.http://www.aquapro2000.de/Decoration.51/DSB_System.292/AcroTropic_Pure_Oolitic_Aragonite_13.61kg.1544.html?osCsid=5b693c90d1d812f2a13e986fbd4ecfae
Postat 19 augusti 200619 år Författare Jag tänkte bara ha en liten DSB för nedbrytning, man ska väl inte ha några djur som rotar omkring i sandbädden vad jag förstår.
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.