Gå till innehåll

död safari gobis


Rekommenderade inlägg

I dag hitta jag min safari gobi död tråkigt, han har varit hos mig i cirka 2,5 mån, han har haft stor apetit och sett ut å må bra. han var litte vitt på buken och på huvudet när jag hitta honom.ingen av dom andra fiskarna är sjuka och alla ser ut å må bra, har bra värde på vattnet. någon som har förmening om va som har hänt??

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

I dag hitta jag min safari gobi död tråkigt, han har varit hos mig i cirka 2,5 mån, han har haft stor apetit och sett ut å må bra. han var litte vitt på buken och på huvudet när jag hitta honom.ingen av dom andra fiskarna är sjuka och alla ser ut å må bra, har bra värde på vattnet. någon som har förmening om va som har hänt??

har du fler än en likadan sen kan han har blivit skrämd elr jagad av en annan fisk så den kan har slagit sig ordentligt har hänt mig 2 ggr

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

det där är en gobidon citrinus (ursäkta stavningen), säljs ofta under det felaktiga namnet okinavae(ursäkta igen), vilket är en annan gobie.

safarigobi har jag aldrig hört, måste vara ett lokalt påhitt!

det är möjligt det var det dom sa den hette.det kan nog vara ett lokalt påhitt

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...