sectobbe Postat 12 augusti 2006 Dela Postat 12 augusti 2006 I dag hitta jag min safari gobi död tråkigt, han har varit hos mig i cirka 2,5 mån, han har haft stor apetit och sett ut å må bra. han var litte vitt på buken och på huvudet när jag hitta honom.ingen av dom andra fiskarna är sjuka och alla ser ut å må bra, har bra värde på vattnet. någon som har förmening om va som har hänt?? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
diskustok Postat 12 augusti 2006 Dela Postat 12 augusti 2006 I dag hitta jag min safari gobi död tråkigt, han har varit hos mig i cirka 2,5 mån, han har haft stor apetit och sett ut å må bra. han var litte vitt på buken och på huvudet när jag hitta honom.ingen av dom andra fiskarna är sjuka och alla ser ut å må bra, har bra värde på vattnet. någon som har förmening om va som har hänt??har du fler än en likadan sen kan han har blivit skrämd elr jagad av en annan fisk så den kan har slagit sig ordentligt har hänt mig 2 ggr Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
sectobbe Postat 13 augusti 2006 Författare Dela Postat 13 augusti 2006 var det ochså safari gobi diskustok??? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Jaken Postat 13 augusti 2006 Dela Postat 13 augusti 2006 Är det bara jag som inte vet vad en safari goby är?Latin? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Hultis Postat 13 augusti 2006 Dela Postat 13 augusti 2006 Är det bara jag som inte vet vad en safari goby är?Latin?hehe, nej du är inte ensam... låter som en turist =) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
sectobbe Postat 13 augusti 2006 Författare Dela Postat 13 augusti 2006 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
sectobbe Postat 13 augusti 2006 Författare Dela Postat 13 augusti 2006 så ser den ut. (turister är något man kan få i trumpeten om man är ute med den för mycket) ha ha ha Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
greger Postat 13 augusti 2006 Dela Postat 13 augusti 2006 det där är en gobidon citrinus (ursäkta stavningen), säljs ofta under det felaktiga namnet okinavae(ursäkta igen), vilket är en annan gobie.safarigobi har jag aldrig hört, måste vara ett lokalt påhitt! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
stigigemla Postat 13 augusti 2006 Dela Postat 13 augusti 2006 Det kan vara ålder. De små smörbultarna blir inte så gamla. Var den fullvuxen? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
sectobbe Postat 13 augusti 2006 Författare Dela Postat 13 augusti 2006 det där är en gobidon citrinus (ursäkta stavningen), säljs ofta under det felaktiga namnet okinavae(ursäkta igen), vilket är en annan gobie.safarigobi har jag aldrig hört, måste vara ett lokalt påhitt! det är möjligt det var det dom sa den hette.det kan nog vara ett lokalt påhitt Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
sectobbe Postat 13 augusti 2006 Författare Dela Postat 13 augusti 2006 Det kan vara ålder. De små smörbultarna blir inte så gamla. Var den fullvuxen? tror den va fullväxt cirka 4cm vet inte va gammal den var Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 13 augusti 2006 Dela Postat 13 augusti 2006 Det kan vara ålder. De små smörbultarna blir inte så gamla. Var den fullvuxen?Hoppas då att min inte blir långlivad och dör omg Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
greger Postat 13 augusti 2006 Dela Postat 13 augusti 2006 Är dom riktigt gamla, så brukar dom lägga tänderna i ett vattenglas på natten!Kan nog mycket väl vara av ålder den dött! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 13 augusti 2006 Dela Postat 13 augusti 2006 Hoppas då att min inte blir långlivad och dör omgVarför vill du ha död på din fisk? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.