adddo Postat 18 augusti 2006 Dela Postat 18 augusti 2006 Nån som testat att sätta solfilm på baksidan av karet för att få blå bakgrund?Funderar på att testa det, nån som provat? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
stigigemla Postat 18 augusti 2006 Dela Postat 18 augusti 2006 Solfilm begränsar ju värmestrålning också. Om den är vänd åt fel? håll? borde akvariet bli varmare genom att mindre värme passerar genom bakrutan + filmen. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 18 augusti 2006 Dela Postat 18 augusti 2006 Målar man rutan får man ju samma fenomen. Solfilmen, är den blå? Vi har olika nyanser av grå/svart, men blå? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Peppz Postat 18 augusti 2006 Dela Postat 18 augusti 2006 Varför inte köpa vanlig bakgrund på rulle som tonar i svart/mörkblått? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
adddo Postat 18 augusti 2006 Författare Dela Postat 18 augusti 2006 Jo.Vill ju helst inte måla bakrutan, gjort det förut, snyggast men oxå lite för definitivt elr hur man ska säga. Vill helst ha något som man kan ta bort alternativt byta ut.Vanliga bakgrunder (planschliknande) skulle väl funka men blir ju ofta att den "rullar" upp sig lite o så.Kanske ska måla en plexiglasskiva o hänga på på baksidan om solfilm nu inte släpper igenom värme.Solfilm finns väl i de flesta färger? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
fiend Postat 18 augusti 2006 Dela Postat 18 augusti 2006 Måla med en latexbaserad takfärg t.ex.. tror jag körde på en sån på mitt 720. Då jag skulle ta bort färgen sen så använde jag ett rakblad och fick tag i en kant.. och sen "slet" jag bort hela färgen från rutan. =)Tog kanske 2 min att ta bort all färg utan spår från rutan..Smidigt!Billigt också.Vi är 4-5 st som gjort så här i Umeå iaf Mvh Fredrik Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
stigigemla Postat 18 augusti 2006 Dela Postat 18 augusti 2006 På mitt stora har jag målade frigolitplattor på baksidan. Den enda nackdelen jag sett med det är att det är så bråttom att få dit dem och silikona skarven mot akvariet upptill innan det är saltstänk på bakrutan. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.