Gå till innehåll

Ny Deltec skummare - Deltec MCE 300


wrang

Rekommenderade inlägg

Hittade denna skummare som skall vara på gång till oktober

This new product has been in development for a number of months now and is the latest member of the Multi-Compact range.

The MCE 300 produces 130 litres of air which by using the well proven Deltec 'air to tank volume ratio' makes the MCE 300 suitable for tanks up to 300 lts normal stocking and 200 lts heavy stocking

MCE-300-L.gif

MCE-300-SL.gif

Ser ut som en spagetti burk från ICA :skrattar:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hmm ser att de övergått till ett runt rör mot lådan i mce 600 (dvs där bubblorna stiger). Undrar om detta är en bättre lösning som ju är oftast förekommande i skummare? Sa jag att min mce600 orsakade en vattenläcka som kommer kosta drygt 170.000 kr? (därmed inte sagt att det är ofta förekommande eller en osäker lösning)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...

När kommer den till europa och vad komemr den kunna landa på här? Skulle vara som gjuten till mitt akvarium om den kommer inom överskådlig framtid

Edit: Genomskinlig och allt. Kan inte vara en svår match för Wrang att knåpa ihop en sådan... ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 veckor senare...
Jag har varit och tummat lite på denhär skummaren, dom hade precis fått in den på korallrevet i tälje. Riktig spagettiburksvarning synd nog, känndes som om den inte var riktigt igenomtänkt mycket utrymme till spillo etc.

Vad hade dom för pris på den?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har varit och tummat lite på denhär skummaren, dom hade precis fått in den på korallrevet i tälje. Riktig spagettiburksvarning synd nog, känndes som om den inte var riktigt igenomtänkt mycket utrymme till spillo etc.

:skrattar: precis vad jag tänkte då man såg den själv.

-men det är ju en spagettiburk...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

2100-2300,- tror jag satte de inte på minnet då jag avskrev skummaren direkt när jag såg den.

Så mycket?

Var ju lite saftigt måste jag säga, med tanke på att mce600 kostar 2500 i sverige :)

1500 hade kanske varit rimmligt, som red sea prizmen ungefär.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

korallrevet är inte dom billigaste men priset kommer säkert att ligga nånstans däromkring. Jag ser dock ingen större fördel med den skummaren. till skilnad från 600 versionen så har den inga kammare för filtermedia vilket är konstigt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 månader senare...
  • 1 månad senare...

Hejsan

Jag har ett Deltec MCE 300 köptes i torsdags är jätte nöjd med min började skumma efter 5 timmar brummar inte mycket tycker jag ett prisvärt bra alternativ på ett påhängs skummare . Än så länge har jag inte fått någon riktigt svart skit mera gröntaktig i koppen men tror det blir bättre med lite justering . Bra skummare till den Chromis kar som jag har.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hejsan

Jag har ett Deltec MCE 300 köptes i torsdags är jätte nöjd med min började skumma efter 5 timmar brummar inte mycket tycker jag ett prisvärt bra alternativ på ett påhängs skummare . Än så länge har jag inte fått någon riktigt svart skit mera gröntaktig i koppen men tror det blir bättre med lite justering . Bra skummare till den Chromis kar som jag har.

Bra då drar du ditt strå till stacken och skriver en utvädering på denna skummare i produktguiden!!

Deltec MCE 300

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

hm, köpte loss en sånhära mce300 idag. fick den billigt för de är läckage i ena 90gradersböjjen till insuget.

Måste säga att jag är väldigt missnöjd med ljudnivån, skummarn låter som ett tröskverk faktiskt. Skummar på fint dock, får se vad som kommer upp i koppen imorgon :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tycker inte min MCE 300 låter mycket alls förutom föntain ljudet på retur vattnet till karet, det kan låter lite om luften är lite fel justerat.

Hur nära "chassit" sitter din pump? min ligger kloss emot väggarna, typ fastpressad mellan chassit å stora röret.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...