Gå till innehåll

Kommer det nå nano eller inte ?


Drullputt

Rekommenderade inlägg

Det skall komma. Aqua medic skall börja sälja sitt lilla nu i september har de sagt och sen skulle väl Red sea komma med en variant också. Sen tror jag att det var Aquatic nature som också skall komma med något, men där är jag inte lika säker.

Red Sea:s har kommit - visades på Simontorp under helgen men det är knappast ett Nano - 140 liter tror jag det var. Jag har inte sett det självt men fått dessa uppgifter. AN:s kar visades också men det vet jag inte så mycket om.

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Akvarieleasing har ju en form av akvarietavlor kolla deras hemsida. http://www.akvarieleasing.se/

Vet inte hur de ser ut där bakom med ljus och filter e.t.c. de är ju gjorda för sötvatten men det skulle väl vara ett häftigt nano på väggen.

Slå Akvarieleasing en signal, jag var förbi dem för några veckor sedan och då sa de att de inväntade nano-saltkar.. Vilket/vad vet jag inte.. Jag håller koll på deras hemsida för jag hoppas de skall skriva när de inkommit.. Men jag borde kanske ringa själv och fråga :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har mailat ett par engelska nätbutiker jag sett säljer Deltec NanoCube, både 12 och 24 g med möbel. Båda butikerna skickar till Sverige, har dock mailat angående fraktkostnad men ej fått svar. Annars blir det till att vänta på Red Sea Max, är väl på gränsen till nano med sina 130 liter. 110 liter effektiv yta + 20 liter filterkammare med skummare och mekaniska/biologiska filter. Verkar lovande då det har inbyggd timer, plats för pump till kylanläggning, separata strömbrytare, pumpar mm.

Lär ju dock kosta en slant, ska dyka upp i höst/vinter.

AquaMedics NanoWave hittar jag ingen direkt fakta om, projetet kanske är nerlagt ??

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har mailat ett par engelska nätbutiker jag sett säljer Deltec NanoCube, både 12 och 24 g med möbel. Båda butikerna skickar till Sverige, har dock mailat angående fraktkostnad men ej fått svar. Annars blir det till att vänta på Red Sea Max, är väl på gränsen till nano med sina 130 liter. 110 liter effektiv yta + 20 liter filterkammare med skummare och mekaniska/biologiska filter. Verkar lovande då det har inbyggd timer, plats för pump till kylanläggning, separata strömbrytare, pumpar mm.

Lär ju dock kosta en slant, ska dyka upp i höst/vinter.

AquaMedics NanoWave hittar jag ingen direkt fakta om, projetet kanske är nerlagt ??

Ja det kommer nog att kosta en del, jag såg deras reklambroschyr häromdagen och har nog beslutat mig för att det nog inte blir ett sådant som nästa projekt. Vad jag hört så kommer Aqua Medics under hösten.

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...