Gå till innehåll

ättika Vs glasrosor?


Hultis

Rekommenderade inlägg

skulle det kunna fungera att ta kål på glasrosor med hjälp av spruta, kanyl och ättika?

vad jag har läst så ska inte ättika vara spec farligt för karet men i vilka mängder kan det ha inverkan?

det blir ju inga stora mängder i en spruta, några ml kanske men ändå.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jag får köra på det gamla vanliga receptet, men jag kan ju spetsa citronen med ättika!

hittade några nya glasrosor i sumpen som satt på glaset nära ytan så när jag hällde i calcium så siktade jag på dom och det tyckte dom inte om! hehe

har funderat många ggr på joes juice men ähh va fan har man tänkt.. funka ju med det vanliga.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kör med kokande vatten där man kan komma åt, annars blir det pressad citron i en spruta. Eller så kan man köra den helautomatiska varianten med en kopparbandad pincett fisk, fast den är tyvärr lite svår att klara i längden.

Fast ättika funkar nog med.

Nu när det kom upp angående kopparbandade pincetten, äter även Forcipiger flavissimus (gul pincettfisk) glasrosor, eller är det bara den kopparbandade? :)

mvh Emil

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kör med kokande vatten där man kan komma åt, annars blir det pressad citron i en spruta. Eller så kan man köra den helautomatiska varianten med en kopparbandad pincett fisk, fast den är tyvärr lite svår att klara i längden.

Fast ättika funkar nog med.

samma koncept som mig då med kokande vatten-citron, jag har en rostratus men tror du den brys sig om glasrosor?? not...

finns det dressyr kurser för fiskar tro? då skulle jag behöva iväg på en intensivkurs med min isf =)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag skaffade en pepparmints räka och alla utan en glasros har försvunnit. Dock vet jag inte varför den finns kvar.

ja en räka skulle väl vara sista prövningen men dom glasrosorna jag har kvar eller rättare sagt överlevde sist jag härjade med dom är lika stora som en pepparmints räka nu!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

nu e dom historia iaf.. tog lite vatten i ett glas. fyllde på med ättika och toppade det med citron och sedan i micron för att få lite värme och vipps så har man gjort dödligt finkel för rosorna!

hade ju en kanyl oxå som funkade ypperligt.. =)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...