storasberg Postat 5 september 2006 Postat 5 september 2006 undrar om någon har erfarenhet av dessa räkor...jag menar tål de varandra (har ett kar på 540l). tacksam för lite råd! Citera
Anders/Bo Postat 5 september 2006 Postat 5 september 2006 Jag köpte 2 st pepparmintsräkor för c:a 2V sedan.Men dom är svåra att få syn på,då dom håller till under eller bokom stenarna.Men det verkar vara lite mindre med små glasrosor Anders Citera
stigigemla Postat 5 september 2006 Postat 5 september 2006 Jag har en av varje i ett hundra liters med ett Banggaipar, litet koraller och en massa små pestanemoner. (1/2 till 1 cm totaldiameter) Anemonerna skulle kanske kunna vara en Aiptasia men tio gånger mindre än den vanliga. Efter ett par månader har nog anemonerna minskat något. Citera
storasberg Postat 5 september 2006 Författare Postat 5 september 2006 man kan anta då att dessa räkor går att ha ihop i karet! Citera
Sillen Postat 6 september 2006 Postat 6 september 2006 Jag har både putsar räka (Lysmata Amboinensis) och pepparmintsräka i samma kar. Pepparmintsräkan ser man inte ofta på dagarna men om man använder ficklampa så brukar man kunna se den när karet slocknat. Hiotills har jag inte sett några problem med att ha båda sorterna i karet. Citera
watter Postat 6 september 2006 Postat 6 september 2006 Då ställer jag frågan, går det att ha putasarräkor och eldräkor tillsammans? mvh Emil Citera
GustavF Postat 6 september 2006 Postat 6 september 2006 Inga problem om du menar L. Ambionensis och L. Debelius Citera
sectobbe Postat 6 september 2006 Postat 6 september 2006 har inte haft några problem jag häller, har 3 puts och 1 eld Citera
storasberg Postat 6 september 2006 Författare Postat 6 september 2006 då tackar jag för det. tack för hjälpen. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.