Gå till innehåll

Fragga Sinularis


Sillen

Rekommenderade inlägg

Jag har 2 varianter av sinularis och de växer så det knakar. Nu har jag funderat på att försöka fragga på dem. Går det och är det någon som gjort det?

Jag tycker det borde vara rätt lätt genom att bara sära av stjälken och sätta fast fraggen på en sten. Eller?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

nej det var inga problem alls. jag gjorde det för första gången själv nu i somras och det var lättare än jag trodde. jag provade med rakblad men dom var att segare än så. fick ju vara lite snabb oxå så den inte skulle hinna dra ihop sig så andra gången jag fragga tog jag köksaxen och klippte och det gick mycket bättre!

kolla in min tråd så ser du lite kanske?

https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?t=10829&page=3

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har testat med andra koraller bland annat de jag har fått av dig, Calle, som växer och mår bra. Mitt resultat hitill är att de jag fått har trivts väldigt bra och då inte minst xenian som kommer från ChristerT. Den växer nästan för mycket och det har kommet små xenia lite överallt.

Jag får tacka för tipsen så ska jag testa med sinularisen också. Får hoppas jag hittar någon som är sugen på någon fragg också. *ler*

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...