Gå till innehåll

Diamond lumen arc III reflektor


wrang

Rekommenderade inlägg

Såg denna text i boken jag skaffat

The reef Aquarium - Science, Art, and Technology

Some designs, such as the Diamond lumenarc III reflector, use a 12-sided, optically engineered design to surrond the lamp on all sides including the ends, and direct more light downwards, Joshi and Marks found that this reflector offered the best overall coverage amongust those tested with a 400w mogul base metal halide...

Joshi and marks found that 250W double-ended MH housed manufactured luminaires, despite having 37% less power, produced just slighly less light than 400w.

In a similar study compared a 150w double ended, when used with reflector the double ended luminaire produced 140% more light, had a mutch lower drop in intencity with distance, and produce more intense light over a larger area than the mogul base lamp and reflector combination

Menar dom att de testat 400watts lampor och 250watts med samma reflektor och med en 150watts dubbel ändad att de skulle ge mer ljus (130%) än de andra

och att en 250 watts lampa drar mindre men har nästan lika mycket ljus som en 400watts lampa

lumen2.jpglumen1.jpg

lumenarc_133.jpg

replica20lumenarc.jpg

IMG_0435Small.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag uppfattar det precis som du. Men det kan väll knappast vara sant? Eller?

Jag köpte en begagnad 400w armatur och fick den hemskickad. När jag öppnade paketet var reflektorn helt bucklig och förstörd. Har funderat på att slå på stort och köpa en sådan där Diamond reflektor. Nu blev man ju ennumera sugen :-)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Priset på fastlight är mycket fördelaktigt mot de tyska butikerna, Nackdelen med dessa reflektorer är att de tar plats p.g.a deras storlek och därför inte passar alla. Jag var inne på att köpa 3 st men jag har beslutat mig att inte göra något innan jag har bestämt mig för 600L karet med T5 eller inte. Tomas ländström ska börja med T5 och jag kommer att följa utvecklingen i hans kar nu i vinter och sedan tar jag ett slutgilltligt beslut. Jag kommer dock att ha T5 över 600L karet, 2st 3x39w för ett bättre ljus över hela karet för 58w T8 blir för dåligt i kanterna + att det finns bättre rör till T5.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...