ramq Postat 26 oktober 2006 Postat 26 oktober 2006 ramq: Om det skulle användas ett greylistningsfliter så skulle det bara ha påverkat första mailet och bouncat tillbaka det till servern Sedan skulle mailen ha varit "godkänd" så att säga och resten skulle ha gått igenom.Jotack, vi har implementerat det på jobbet, tillsammans med en rad andra milters som ser till att hålla nere spammen. Fungerar riktigt riktigt bra faktiskt. Vad som däremot är svårt är att övertyga våra användare om varför deras kontakters brev inte kommer in efter en sekund...Är det så att breven aldrig kommer fram, eller att dom köas upp och bara dyker upp i en stor hög? Kastas dom så låter det ju som en bugg. Citera
GustavF Postat 26 oktober 2006 Postat 26 oktober 2006 Det kanske skule kunna vara så att det är en viss fördröjning hos mailen och sedan kommer fiend och läser inläggen innan mailen skickas iväg och då tas det bort ur kön? Jag bara sitter och gissar hejvilt här Citera
Jurgonh Postat 26 oktober 2006 Postat 26 oktober 2006 Det jag kan tänka mig är också förljande:Om någon trycker på "citera" och därmed svarar på ett direkt inlägg, så får man ett mail att man fått svar på ett inlägg.Men om folk dkriver i snabbsvars rutan längst ner så blir det inte ett svar på ett visst inlägg, och då får man inget mail.. Sitter också bara och spånar.. Citera
acuario Postat 26 oktober 2006 Postat 26 oktober 2006 Idag funkar inte heller mina prenumerationer. En massa inlägg men inga mail. Citera
fiend Postat 26 oktober 2006 Författare Postat 26 oktober 2006 Hmm, verkar ju inte vara enbart mina prenumerationer som inte fungerar?Kanske är det så att jag är så superaktiv på SG att jag märker dessa buggar hårdare och oftare än andra? Har inte fått något mail alls idag av någon prenumeration.. Citera
JMAONE Postat 26 oktober 2006 Postat 26 oktober 2006 Hallåa,Ni kanske har kollat på vad ni har för inställning redan på prenumerationerna.. men utifall;Kolla på "Standardalternativ för ämnesprenumeration", om det är inställt på "ingen" prenumeration alt kanske "veckovis"?Moderator Citera
JMAONE Postat 26 oktober 2006 Postat 26 oktober 2006 Själv såg jag att jag hade 400 prenumrationer där många var inställda på inget e-postmeddelande...Tog bort alla och uppdaterade den här tråden med omedelbart e-postmeddelande som jag nu testar... Citera
acuario Postat 26 oktober 2006 Postat 26 oktober 2006 Nu är det så att jag inte har ändrat något men idag så kommer det inga mail så felet ligger nog någon annanstans. Citera
wrang Postat 26 oktober 2006 Postat 26 oktober 2006 skall se om det blir bättre nu då jag ställt om det som innan.Hoppas på det bästa skickar via PHP igen då jag ställt in att det skulle skickats via SMTP Email Set this option to yes to use an SMTP server rather than the internal PHP mail() function. [Nej]Use Mailqueue System When enabled, subscription emails generated by your site will be processed in batches to lessen the load on your server. Account activation, lost passwords and other vital emails are sent instantly regardless of this setting. If your site has low traffic, subscription emails may be delayed. If you have a large site, you may wish to enable locking. This prevents a rare situation where the same email is sent multiple times. [Ja]Enable "-f" Parameter Some sendmail servers may require the "-f" parameter to be sent with email calls from PHP. If you are having problems with users not receiving email, try enabling this option. In all likelihood, your problem will not be caused by this setting. [Ja] Citera
JMAONE Postat 26 oktober 2006 Postat 26 oktober 2006 Ja, det fungerade för mig nu i alla fall..Moderator Citera
wrang Postat 26 oktober 2006 Postat 26 oktober 2006 Och jaf fick ett Mail nu att Jamone hadde svarat: kl 1646Hejsan wrang,JMAONE har precis svarat i ämnet - Prenumerationer funkar inte? - som du prenumererar på i forumet Saltvattensguiden.se på Saltvattensguidens Forum.Du hittar det här ämnet här:https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?threadid=12901&goto=newpostHär är inläget som precis blivit postat:***************Ja, det fungerade för mig nu i alla fall..Moderator*************** Citera
fiend Postat 26 oktober 2006 Författare Postat 26 oktober 2006 Jag har inte fått något mail iaf.. Citera
wrang Postat 26 oktober 2006 Postat 26 oktober 2006 riktigt konstigt fick ett precis då du postat det hela kl 1718Hejsan wrang,fiend har precis svarat i ämnet - Prenumerationer funkar inte? - som du prenumererar på i forumet Saltvattensguiden.se på Saltvattensguidens Forum.Du hittar det här ämnet här:https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?threadid=12901&goto=newpostHär är inläget som precis blivit postat:***************Jag har inte fått något mail iaf..*************** Citera
fiend Postat 26 oktober 2006 Författare Postat 26 oktober 2006 Nu fick jag ett svar på ditt Wrang.Prova posta i någon av mina andra trådar? Citera
fiend Postat 26 oktober 2006 Författare Postat 26 oktober 2006 Japp, Svärds kom till mig nu också.. Citera
wrang Postat 25 januari 2007 Postat 25 januari 2007 hejsan.Hittade en funktion bakom forumets skal ang detta problem som vart. Har letat efter en lösning och hoppas nu att ni skall få era prenumerationer med engångFanns olika inställningar och den har nog stått fel och hoppas med detta att det skall funka bättreOm detta alternativ är aktiverat kommer e-post för prenummerationer som genereras av ditt forum hanteras i omgångar för att minska belastningen på din server. Kontoaktivering, förlorade lösenord och andra viktiga e-brev skickas dock omedelbart oavsett denna inställning. Om ditt forum har låg trafik kan det hända att e-postmeddelanden om nya inlägg (ämnesprenumerationer) blir försenade. Om du har en stor sajt kan det hända att du vill aktivera låsning. Detta förhindrar en sällsynt situation när samma e-brev skickas flera gånger.Har satt detta nu till NEJ då det stog på Ja innanmvhModerator Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.