acuario Postat 21 september 2006 Postat 21 september 2006 På Ebay så finns det en skummare till ett bra pris, den ser ut som en Terra nova men inte helt och hållet. Är den något att ha?Någon som har en? Citera
diskustok Postat 21 september 2006 Postat 21 september 2006 vad jag vet e det en kopia av terranova men den e väldigt poppis utanför sverige vi får ju inte in allt.den ska vara bra har varit på väg och beställa en men blev inte av pga pengar brist Citera
Draedon Postat 21 september 2006 Postat 21 september 2006 ser ju klockrent ut som en terra-nova kopia.. men såna finns det väl gott om, typ coralife super skimmer mfrl.jag var helnöjd med min beast 400p, ångrar djupt att jag sålde den till förmån för en j-a tunze som bara strular. Citera
acuario Postat 21 september 2006 Författare Postat 21 september 2006 Billigare skummare med den storleken och så har jag nog inte sett förut. Den största för 1500L, Höjd 68cm, diameter 15cm och en 2500L pump kostar flång ny 163€ Citera
watter Postat 21 september 2006 Postat 21 september 2006 Billigare skummare med den storleken och så har jag nog inte sett förut. Den största för 1500L, Höjd 68cm, diameter 15cm och en 2500L pump kostar flång ny 163€Låter ju som ett mycket bra pris:smiley20:, men frågan är vad man får för det (kvalité mm)mvh Emil Citera
acuario Postat 21 september 2006 Författare Postat 21 september 2006 Tekniknissen i en vaknar ju nu och ser den i sumpen på 600L karet fast i det karet duger nog 1000L versionen. Citera
Draedon Postat 21 september 2006 Postat 21 september 2006 Låter ju som ett mycket bra pris:smiley20:, men frågan är vad man får för det (kvalité mm)mvh Emilsom jag skrev.. min terra-nova sopade banan med tunze skummaren som jag skaffade... Citera
watter Postat 21 september 2006 Postat 21 september 2006 som jag skrev.. min terra-nova sopade banan med tunze skummaren som jag skaffade...Klart prisvärd i så fall mvh Emil Citera
acuario Postat 21 september 2006 Författare Postat 21 september 2006 Den som är intresserad hittar dem här http://www.aquaristik-direkt.de/ P.sJag gör ingen reklam utan detta är bara ett tips på var man kan handla billiga skummare. Citera
acuario Postat 21 september 2006 Författare Postat 21 september 2006 Skummaren heter Dymaxhttp://www.adec.com.sg/products/marine/Venturiskimmer.html Citera
chrilleus Postat 21 september 2006 Postat 21 september 2006 Kärt barn har många namn.. http://cgi.ebay.co.uk/400-gallon-Super-Vortex-SVP-300-Protein-Skimmer_W0QQitemZ140032055300QQihZ004QQcategoryZ46313QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem Citera
chrilleus Postat 21 september 2006 Postat 21 september 2006 Fler varianter http://search.ebay.co.uk/_W0QQfgtpZ1QQfrppZ25QQsassZaqualandhkQQssPageNameZSTRKQ3aMEFSQ3aMESOI Citera
drakfisk Postat 21 september 2006 Postat 21 september 2006 tjenar dom säljs mycke på akvarie udstyr i köpenhamn.som dom förklarat ska den vara mycke bra Citera
dule Postat 21 september 2006 Postat 21 september 2006 Det var ju inte dåliga priser... Om det är bra oxå, då är det en klar vinnare... Citera
acuario Postat 22 oktober 2006 Författare Postat 22 oktober 2006 Efter lite tålamod så ropade jag in 2st sådana här skummare på ebay och de är splitter nya. Den mindre kopplade jag in till 600L karet och den fungerar mycket bra förutom att det inte finns något att skumma tydligen. Skummaren är inte så robust som t.ex H&S men den är helt otroligt billig och pumpen låter inte mycket heller och suger bra med luft. Locket på skummarkoppen är ganska tunnt. Den största skummaren funderar jag på att använda ett tag i 828L karet och testa den till max och se om den kan ersätta min bamse Aqua Medic.Skummaren i 600L karet. Dymax LS 50. Totalhöjd 58cmRördiameter: 15cmDymax LS60Totalhöjd: 68cmRördiameter: 15cm Citera
acuario Postat 25 oktober 2006 Författare Postat 25 oktober 2006 Nu är den igång i 828L karet och Aqua medicen är urplockad. Testresultat kommer senare. Citera
MattiasN Postat 25 oktober 2006 Postat 25 oktober 2006 ska bli intressant att höra hur de fungerar! Citera
acuario Postat 25 oktober 2006 Författare Postat 25 oktober 2006 Jag har aldrig tidigare köpt en skummare för mindre peng än vad jag gav för dessa så fungerar den bara så finns det inget som slår den kontra pris. Citera
Tedb Postat 25 oktober 2006 Postat 25 oktober 2006 Och jag som tyckte din stora var mycke skummare för pengarna :-) Citera
acuario Postat 25 oktober 2006 Författare Postat 25 oktober 2006 Jo aqua medicen är grymt bra och den var inte dyr heller men 800:- för den nya skummaren på de 2 sista bilderna är ju inget överpris direkt. Citera
chrilleus Postat 25 oktober 2006 Postat 25 oktober 2006 Inte helt olik min Terra Nova Beast1200P! Fungerar bra, men behöver rengöras ganska ofta, annars slaggar stigarröret igen.. Citera
acuario Postat 25 oktober 2006 Författare Postat 25 oktober 2006 Ja den är väldigt lik terra novas skummare. Det verkar som den måste gå några dagar innan det händer något men det är som Aqua medics skummare där det står, Efter första användningen eller efter rengörning av skummaren tar det en viss tid för första skummet att byggas upp i samlingskoppens reaktionsrör. Detta beror på att den regjorda acrylen till en början reagerar med vattnet tills en uppbyggnad av fettsyror naturligt äger rum. Efter ca 24 timmar, bör skummet tryckas långsamt och jämnt in i samlingskoppen. kvantiteten av vätska och organiska substanser beror på föroreningen i akvariet. Citera
acuario Postat 25 oktober 2006 Författare Postat 25 oktober 2006 Hittade brukanvisningen men den var på tyska så jag översatte den i babelfish.Det tat ca en vecka innan den fungerar som den ska p.g.a oljorna i acrylen. Bara att vänta då.Operating instructions LS protein skimer. They decided for a product of the mark Dymax. So that you have long joy with this skimer, consider please the following references. Control before structure whether all pipes are tear-free you can the skimer of the LS series into the filter sump place, or over the aquarium edge hangs, and with which both screws tightens. With the skimers up to the LS 50 the cone is removable for cleaning. With all skimers the foam cup is removable for emptying and cleaning. Put the pump on the flexible hose, which is pre-mounted at the skimer. Make sure that the pump of the skimer is not deeper than 10 cm under water, since selbige otherwise no air can suck in. With the red rotary button you can regulate the flow rate of the skimer. The level of liquid should go up to the upper range of the cone. Let the pump outside of the water never run. Clean once daily the tubing of the foam cup, the remainder of the skimer as required. ALWAYS plug off the cable, before you reach into the aquarium, or maintenance work at the skimer accomplishes a using you the product only, if it is in perfect condition. Do not accomplish repairs. Note: The skimer needs approx.. to develop 1 week around its full achievement. The oils from the manufacturing prevent initially the structure of the foam. Citera
adddo Postat 26 oktober 2006 Postat 26 oktober 2006 Mm blir spännande att se resultatet. Håll oss uppdaterade Jörgen. Citera
DaTrucka Postat 26 oktober 2006 Postat 26 oktober 2006 Ska bli mycket spännande att se.Och jag som tänkte knåpa ihop en egen till 375 an. Blir nog inget med det med dessa priser. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.