Gå till innehåll

Vad tror ni om denna


acuario

Rekommenderade inlägg

Billigare skummare med den storleken och så har jag nog inte sett förut. Den största för 1500L, Höjd 68cm, diameter 15cm och en 2500L pump kostar flång ny 163€

Låter ju som ett mycket bra pris:smiley20:, men frågan är vad man får för det (kvalité mm)

mvh Emil

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...

Efter lite tålamod så ropade jag in 2st sådana här skummare på ebay och de är splitter nya. Den mindre kopplade jag in till 600L karet och den fungerar mycket bra förutom att det inte finns något att skumma tydligen. Skummaren är inte så robust som t.ex H&S men den är helt otroligt billig och pumpen låter inte mycket heller och suger bra med luft. Locket på skummarkoppen är ganska tunnt. Den största skummaren funderar jag på att använda ett tag i 828L karet och testa den till max och se om den kan ersätta min bamse Aqua Medic.

Skummaren i 600L karet. Dymax LS 50.

Totalhöjd 58cm

Rördiameter: 15cm

13uz9.jpg

14zw5.jpg

Dymax LS60

Totalhöjd: 68cm

Rördiameter: 15cm

11ia6.jpg

12pj4.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja den är väldigt lik terra novas skummare. Det verkar som den måste gå några dagar innan det händer något men det är som Aqua medics skummare där det står, Efter första användningen eller efter rengörning av skummaren tar det en viss tid för första skummet att byggas upp i samlingskoppens reaktionsrör. Detta beror på att den regjorda acrylen till en början reagerar med vattnet tills en uppbyggnad av fettsyror naturligt äger rum. Efter ca 24 timmar, bör skummet tryckas långsamt och jämnt in i samlingskoppen. kvantiteten av vätska och organiska substanser beror på föroreningen i akvariet.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hittade brukanvisningen men den var på tyska så jag översatte den i babelfish.

Det tat ca en vecka innan den fungerar som den ska p.g.a oljorna i acrylen. Bara att vänta då.

Operating instructions LS protein skimer. They decided for a product of the mark Dymax. So that you have long joy with this skimer, consider please the following references. Control before structure whether all pipes are tear-free you can the skimer of the LS series into the filter sump place, or over the aquarium edge hangs, and with which both screws tightens. With the skimers up to the LS 50 the cone is removable for cleaning. With all skimers the foam cup is removable for emptying and cleaning. Put the pump on the flexible hose, which is pre-mounted at the skimer. Make sure that the pump of the skimer is not deeper than 10 cm under water, since selbige otherwise no air can suck in. With the red rotary button you can regulate the flow rate of the skimer. The level of liquid should go up to the upper range of the cone. Let the pump outside of the water never run. Clean once daily the tubing of the foam cup, the remainder of the skimer as required. ALWAYS plug off the cable, before you reach into the aquarium, or maintenance work at the skimer accomplishes a using you the product only, if it is in perfect condition. Do not accomplish repairs. Note: The skimer needs approx.. to develop 1 week around its full achievement. The oils from the manufacturing prevent initially the structure of the foam.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...