marcuspajp Postat 24 september 2006 Postat 24 september 2006 Hej, jag funderar på om jag kan ha en standpipe med T-korset utanför karet, såhär: Citera
Saxmark Postat 24 september 2006 Postat 24 september 2006 Kommer att funka klockrent.. Kolla dock på att ha ett lock dyl uppe på t:t så det lätt skvätter lite vatten imellan åt.. Citera
Scooby_doo Postat 24 september 2006 Postat 24 september 2006 har ej provat det, men ett problem som jag kan se är om vatten nivån stiger, typ upp till kanten av överrinningen, då har du luft hålet i standpipen under vatten om röret fylls helt och risk för läckage utanför akvariet...obs- ej alltid lätt att justera exakt så vatten-nivån kommer vara konstant på samma ställe där man vill ha det i överringen, kanske kan förlänga röret ovanför standpipen med lufthålet så det är över vatten-nivån i akvariet..?ngn annan har kanske bättre förslag på detta?. ~Henrik Citera
marcuspajp Postat 24 september 2006 Författare Postat 24 september 2006 Bilden är missvisande på den punkten, lufthålet ska vara ovanför akvariet. Så om vattennivån stiger så mycket är jag rätt körd ändå..Tack för svaren!! Citera
stigigemla Postat 24 september 2006 Postat 24 september 2006 Jag har ett 6mm PVc rör fån lufthålet och upp som ljuddämpare och för att det inte skall rinna över. Breddavrinngen fungerar bäst om durson har nivån ungefär 5 cm lägre än i karet. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.