Robban Postat 30 september 2006 Dela Postat 30 september 2006 Hej, här kommer en liten fråga till alla er elektronik kunniga. Eftersom Classe vippan utgått i deras sortiment. Hittade jag denna hos Kjell&coKan denna vippa från Kjell&co jämnställas och användas under samma förutsättningar som Classe vippan?Nivåströmbrytare NCMax 100V/1ANivåströmbrytare med flottör för kontroll av vätskenivå. Max 100V / 1A. Monteras vertikalt. Arbetstemperatur: 0 till +70°C. Längd: 42 mm. Diameter flottör: 24 mm. Monteringshål: 8 mm. Kabellängd anslutningskabel ca: 10 cm. För NC-slinga (normalt sluten). Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 30 september 2006 Dela Postat 30 september 2006 Japp Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
watter Postat 30 september 2006 Dela Postat 30 september 2006 Vad behövs för att kunna göra en nivåvakt som fyller på vatten när det avdunstar.Man kan ju säkert tjäna en hacka på att bygga en själv mvh Emil Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 30 september 2006 Dela Postat 30 september 2006 https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?t=8611Bara att byta ut den i den andra tråden mot den i denna tråden. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Robban Postat 30 september 2006 Författare Dela Postat 30 september 2006 Danke! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
watter Postat 30 september 2006 Dela Postat 30 september 2006 Tack mvh Emil Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
uffe2 Postat 30 september 2006 Dela Postat 30 september 2006 Jag var på KJell&Co för att köpa den till mitt kar,men såg att i den vita flotören (frigoliten) så var en liten magnetbit instucken.Detta kommer att göra att man får utfällningar av metall i vattnet, så jag köpte min på ClasOhlsson istället, även fast den kostade 3ggr så mycket.Magneten används för at påverka tungelemetet (brytare).Hej, här kommer en liten fråga till alla er elektronik kunniga. Eftersom Classe vippan utgått i deras sortiment. Hittade jag denna hos Kjell&coKan denna vippa från Kjell&lco jämnställas och användas under samma förutsättningar som Classe vippan?Nivåströmbrytare NCMax 100V/1ANivåströmbrytare med flottör för kontroll av vätskenivå. Max 100V / 1A. Monteras vertikalt. Arbetstemperatur: 0 till +70°C. Längd: 42 mm. Diameter flottör: 24 mm. Monteringshål: 8 mm. Kabellängd anslutningskabel ca: 10 cm. För NC-slinga (normalt sluten). Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Robban Postat 30 september 2006 Författare Dela Postat 30 september 2006 Jag var på KJell&Co för att köpa den till mitt kar,men såg att i den vita flotören (frigoliten) så var en liten magnetbit instucken.Detta kommer att göra att man får utfällningar av metall i vattnet, så jag köpte min på ClasOhlsson istsället, även fast den kostade 3ggr så mycket.Magneten används för at påverka tungelemetet (brytare).Ajdå det var ju inte bra, köpte du denna istället på Classe då? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
uffe2 Postat 30 september 2006 Dela Postat 30 september 2006 nej, det var ca 6 månader sedan jag köpte den,men det verkar som att den har utgått, för jag hittar den inte på webben.Ajdå det var ju inte bra, köpte du denna istället på Classe då? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
stigigemla Postat 30 september 2006 Dela Postat 30 september 2006 Är det inte en keramisk magnet? Alla impeller i pumpar (nästan) har en sådan drivmagnet. Om du kollar färgen på magneten och rispar den med en kniv så känner du om den är metallisk eller keramisk. Kolla med kniven på impellern i en av dina pumpar så vet du hur hård keramikmagneten är. Metallmagneter är mycket hårdare. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
dule Postat 30 september 2006 Dela Postat 30 september 2006 Synd att classe har slutat med sin nivåvakt. Den är mycket bra. Det är sannolikt dock att många butiker har några rester kvar; som man kan köpa till sig Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ingvar Hellmalm Postat 30 september 2006 Dela Postat 30 september 2006 se min annons! alla nivåregulatore med flotörer går sönder för eller senare. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Draedon Postat 20 oktober 2006 Dela Postat 20 oktober 2006 bumpar den här tråden... vad är det för nivåvakter som gäller? dum som man är knallade man in på classes, hade ingen aning om att deras nivåvakt utgått. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Scooby_doo Postat 20 oktober 2006 Dela Postat 20 oktober 2006 en variant av class nivåvakt:se inlägg #7 för bild och #12 för vad du behöverhttps://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?t=13240&highlight=niv%E5vakt~Henrik Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Draedon Postat 20 oktober 2006 Dela Postat 20 oktober 2006 mm, det var ju också en variant. men nu har jag redan köpt skymningsprylen på classes.. någon som vet hur det var med nivåvakten från kjell & co? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
dule Postat 22 oktober 2006 Dela Postat 22 oktober 2006 Draedon jag använde dessa från Kjell med dålig resultat. Den slutade fungera nämligen efter ca 2 månader :/ Vad det berodde på vet jag faktiskt inte... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
greger Postat 22 oktober 2006 Dela Postat 22 oktober 2006 Dom är väl konstruerade mer som "signalgivare" än för att bryta induktiva laster från pumpar och dyligt Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
dule Postat 22 oktober 2006 Dela Postat 22 oktober 2006 Greger tror du verkligen att induktansen av en relä spole skulle skada den så? Jag körde den över en 12V relä. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Robban Postat 22 oktober 2006 Författare Dela Postat 22 oktober 2006 Har du provat fler än en?Jag köpte en från Kjell som används som backup. Tur för mig då jag initialt köpte 2 classe vakter, så min fd backup fungerar nu som huvudbrytare och Kjell vippan som backup. Den bryter om classevippan hänger sig, och med anledning av tidigare inlägg gällande metal delen i vippan, står den nu aldrig i kontakt med vattnet bara om huvudbrytaren hänger sig.Men men vad gör jag nästa gång classe vippan går sönder? Visserligen går den numer över 12v, men för eller senare ger den sig ju...finns det inga andra livärdiga produkter som den utgågna classe vippan? Undersökte aldrig om den va av metal eller keramisk magnet. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
greger Postat 22 oktober 2006 Dela Postat 22 oktober 2006 Greger tror du verkligen att induktansen av en relä spole skulle skada den så? Jag körde den över en 12V relä.Nåe, jag tänkte mer på lite större belastningar som typ en pump. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.