Gå till innehåll

är det någon som är duktig på el? problem med fastligth..


gesi

Rekommenderade inlägg

jag har köpt en coralvue ballast 400w + en BLV 400w lampa från fastlight.

köpte en diamond skärm från swe gro.

kopplade ihop allt men det vill inte fungera!!

nu har elektrikern varit o kollat oxå allt är rätt ihop kopplat..

lampan har jag testat hos leffe på JR (tack för att du plockade isär din 20 kg lampa)

o den fungerar fin fin..

swe grow bytte ut skärmen så den e oxå ok..

nu till ballasten.

om jag sätter i strömmen så får vi bara ström mellan jord och 1 el 0 i kabeln från ballasten. elektrikern sa att det var konstigt för att det borde vara mellan 1 och 0.

elektrikern öppnade den och allt såg hel ut, kretskort mm..

har pratat med fastlight o de vill att jag ska skicka tillbaka den för reparation el utbyte beroende vad felet är, den e liksom helt ny!

de har haft lite problem med coralvues ballaster senaste tiden...men de har sålt massor säger de..borde de inte testa innan de skickar den??

jag skrev till de att jag var skeptisk mot just coralvue (kanske pga stormen i usa)

men de sa att det var lugnt..o så det här..

tänkte bara kolla om någon har nåt tips, råd?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

10 spänn på att du behöver skicka tillbaka ballasten, är det något som det är fel på i en armatur så är det nästan alltid ballasten, så var det i min aqua medic armatur första gången jag skulle tända upp den, köpt helt ny.

Och på jobbet är det likadant när vi sätter upp armaturer, då är det ballasten som krånglar.

Har du full spänning in men ingen spänning ut och kollat att det är rätt kopplat, ljuskällan är kollad och det inte är någon skada på kablarna så att du får jordfel eller kortslutning, och elektrikern var nykter, då får du nog lämna tillbaka ballasten och be om en som fungerar.

Mvh Henrik

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jag har köpt en coralvue ballast 400w + en BLV 400w lampa från fastlight.

köpte en diamond skärm från swe gro.

kopplade ihop allt men det vill inte fungera!!

nu har elektrikern varit o kollat oxå allt är rätt ihop kopplat..

lampan har jag testat hos leffe på JR (tack för att du plockade isär din 20 kg lampa)

o den fungerar fin fin..

swe grow bytte ut skärmen så den e oxå ok..

nu till ballasten.

om jag sätter i strömmen så får vi bara ström mellan jord och 1 el 0 i kabeln från ballasten. elektrikern sa att det var konstigt för att det borde vara mellan 1 och 0.

elektrikern öppnade den och allt såg hel ut, kretskort mm..

har pratat med fastlight o de vill att jag ska skicka tillbaka den för reparation el utbyte beroende vad felet är, den e liksom helt ny!

de har haft lite problem med coralvues ballaster senaste tiden...men de har sålt massor säger de..borde de inte testa innan de skickar den??

jag skrev till de att jag var skeptisk mot just coralvue (kanske pga stormen i usa)

men de sa att det var lugnt..o så det här..

tänkte bara kolla om någon har nåt tips, råd?

Jag har ett tips. Varför inte handla av Leffe på JR som hjälper dej med dina internetaffärsproblem. Verkligen snällt av honom.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har ett tips. Varför inte handla av Leffe på JR som hjälper dej med dina internetaffärsproblem. Verkligen snällt av honom.

Hoppas inte att gesi åkte till svensk butik för att få hjälp med en Eu-land beställd vara för hjälp...

JR är kanske underleverantör till Fastlight men endå...

gesi... ?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jag åkte till leffe för att handla oxå..köpte några räkor och köper mina lampor från honom nu när han har blv..och kommer handla en hel del mer där. vi kollade bara att själva lampan/bubblen fungerade..

om nu folk vill veta vad hur jag spenderar mina pengar.

ballasten är en helelektronisk och har inbyggd tändare.

jonas och ted har ni aldrig handlat ´något´ från internet?något?

jag behövde inte en besserwisserlektion utan hjälp.

jag hade redan gjort de här köpen för ett halvår sedan. inget jag kan göra något åt nu eller hur?nu vet jag bättre.

jag blev faktiskt tipsad här på sidan om de här köpen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jo han varit jätte trevlig och tillmötesgående men det finns klart nackdelar med att köpa utomlands..nu var jag tvungen el. ja ville ha ballasten separat från lampan så då fick jag handla allt på egen hand..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...