Gå till innehåll

Rasmus första invånare


Rasmus

Rekommenderade inlägg

jepp, det är nice.. men precis som Emil säger. det är inte så kul att ha dom på rutorna och pumpar osv.

Jag tycker kalkalger hör till saltvatten. Ett par stenar utan kalkalger ser ju hur trista ut helst. Tyckte det var dålig stil av JMAONE att säga till dig att du är helt fel ute, tvärtom det är kanske han som är ute och cyklar.

mvh Emil

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 155
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

en annan fråga.. acanthurus achilles är det en svår kirurg? kanske blir det för mycket med en till kirurg i mitt kar? när jag var och köpte min naso hade dom sådana där också, och dom sa att det var inga problem med den kirurgen. tycker att den också är otroligt fin.

Skulle ni avråda mig från att skaffa den vid ett senare tillfälle?

Jag skulle starkt avråda från det!

En mycket svår kirurg.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kan rekomendera dig till att satsa på en hepatus, mycket trevligt kirurg enligt mig :)

mvh Emil

Ja, den är mycket fin. innan jag skaffade salt hade jag krav på 2 fiskar. clown och palett.. antar att man har blivit hjärntvättad av hitta nemo :) sen öppnade jag ögonen för andra kirurger. tycker att nason är den finaste hittills. men paletten är otroligt fin också. blir det inte liv på mina andra kirurger om jag slänger i en sådan? en annan fisk som är otroligt cool är ju koffertfisk och picasso tryckare.. tryckaren är ju inte revsäker, men kofferten vet jag ej

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, den är mycket fin. innan jag skaffade salt hade jag krav på 2 fiskar. clown och palett.. antar att man har blivit hjärntvättad av hitta nemo :) sen öppnade jag ögonen för andra kirurger. tycker att nason är den finaste hittills. men paletten är otroligt fin också. blir det inte liv på mina andra kirurger om jag slänger i en sådan? en annan fisk som är otroligt cool är ju koffertfisk och picasso tryckare.. tryckaren är ju inte revsäker, men kofferten vet jag ej

Det skulle någ gå hur bra som helst att slänga i en hepatus :)

mvh Emil

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det skulle någ gå hur bra som helst att slänga i en hepatus :)

mvh Emil

Okej, jag ska nog lugna ner mig lite med firrarna och låta iaf min naso komma in i mitt kära kar.. dom andra har ju vart i någon månad och dom mår bra och är aktiva. bara synd att inte mina clowner har hittat bostad än :/

ibland när jag lyser med en ficklampa på natten i karet för å kolla läget så ligger clownerna och sover på botten vid en sten :/

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Okej, jag ska nog lugna ner mig lite med firrarna och låta iaf min naso komma in i mitt kära kar.. dom andra har ju vart i någon månad och dom mår bra och är aktiva. bara synd att inte mina clowner har hittat bostad än :/

ibland när jag lyser med en ficklampa på natten i karet för å kolla läget så ligger clownerna och sover på botten vid en sten :/

Det gör mina tre clowner med, verkar må hur bra som helst ändå :)

mvh Emil

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det gör mina tre clowner med, verkar må hur bra som helst ändå :)

mvh Emil

Jo, det gör mina med :)

men det är kul att se när dom bor i en korall, himla häftigt att se.

emil, vad tror du om min sarcophyton? kommer den att slå ut eller hur lång tid tar de?

kan dra över några mer suddiga bilder på korallerna jag har :) dom är få, men ändå. om ni vill se

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jo, det gör mina med :)

men det är kul att se när dom bor i en korall, himla häftigt att se.

emil, vad tror du om min sarcophyton? kommer den att slå ut eller hur lång tid tar de?

kan dra över några mer suddiga bilder på korallerna jag har :) dom är få, men ändå. om ni vill se

Har ingen själv , så lite svårt att säga... tyvärr :/

mvh Emil

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

tycker själv att den gröna stjärnpolypen är nice eller vad tycker ni? många som har sagt att dom växer som ogräs, måste man placera den i hörn för att den ska växa så eller växer den ut över sanden? många tycker det är jobbigt när dom växer så, jag vill att min ska växa så :D

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jepp den är mycket snygg :)

mvh Emil

Imorgon ska jag ta en hel bild av akvariet, se om folk kommenterar något. har egentligen inte hört varken något bra eller dåligt om det. kan vara kul och se vad folk tycker om det.

kanske har misslyckats helt när det gäller att bygga upp ett rev :/

Ni får gärna kommentera både pos. och neg. kritik då

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack, är jag på rätt spår? du vet inte vad det är för alger på stenen i mitten?

Det som stör mig en del det är dom förbannade pumparna.

Sen nu har jag sett att min naso äter dåligt, han flyger över flingfodret men när han tuggar så spottar han ut det igen :S varför? jag har ju en del alger i karet som han pickar på. men..

tack för komments.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

ser bra ut, men jag hade 'gömmt undan' pumpen uppe till vänster om möjligt genom sätta den längre bak.

hade gjort en mindre revpelare där stenen i mitten ligger.

men smaken är som...

gällande maten så kanske den ej tycker det är 'gott', den simmar fram och äter på reflex och 'biter/äter först och smaker senare' om man säger så..

prova med ngt annat foder (fryst, pellets, sallad mm), alternativt låt den äta upp dina alger ett tag och se om det ändrar sig

~Henrik

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...