Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postat

Hej, jag måste smörja anslutningen till min skummarkopp o en annan pryl som kärvar av saltvattet, frågan är om man kan använda vanligt vaselin? Eller finns det något annat att föredra:snurrig:

Postat

Brukar alltid använda lite smör när jag smörjer packningar i recirkulerande system. På det sättet får jag fetter som är relativt snabbt nedbrytningsbara vilket inte alltid är fallet med mineraloljebaserade fetter.

MVH Lasse

Postat

Det som jag behöver smörja är en övergång mellan Acryl och PVC, plast mot plast så att säga. Frågan är om vaselin kan vara skadligt för burken?

Postat

Jag kör med Eheims silikonspray. Helt underbart medel och jag begriper inte hur jag klarat mig utan. (Nu låter jag som en dammsugarförsäljare!)

Jag har lagt en recension på produktguiden om den.

Postat
Det som jag behöver smörja är en övergång mellan Acryl och PVC, plast mot plast så att säga. Frågan är om vaselin kan vara skadligt för burken?

Det jag försökte säga var att vaselin är mineraloljebaserat och bör därför inte användas i vatten med levande organismer i.

MVH Lasse

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Skapa Ny...