Gå till innehåll

Skummar pump PSK 2500


wrang

Rekommenderade inlägg

  • 2 veckor senare...

Ja då har jag en sådan här i mina ägor. Skall testa med att köra den på mitt hemma bygge av skummare.

När jag testkörde så var det grym skillnad men tror att antingen så är mitt utlopp för litet eller så är stigarröret för smalt då den flödar över, men själva skummarhuset är kritvitt med små små bubblor

Ja lite bilder på denna prisvärda skummarpump med injektor och Trasselsudds impeller

13cm lång

11cm bred

9cm hög inkl vibrations dämparen som sitter fastlimmad då man köper pumpen

(se första bilden till vänster)

27mm utblås och impellern är 45mm bred

Själva innemåttet på huset är 70mm bred där impeller sitter

post-736-14468913347994_thumb.jpg

post-736-14468913348144_thumb.jpg

post-736-14468913348314_thumb.jpg

post-736-14468913348477_thumb.jpg

post-736-14468913348656_thumb.jpg

post-736-14468913348817_thumb.jpg

post-736-14468913349103_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja det var precis detta sätter ner pumpen i skummaren om en stund för att testa igen...

Man kan plocka bort en förminskning som sitter i insuget där luft tillförseln sitter. Själva mittenhålet är 15mm

Nej det är inga gummi bussningar utan nån dubbelplast historia

Himmla smart lösning på det hela

motorn, huset, impellern

3 delar och inga ihop svetsade delar

post-736-14468913349233_thumb.jpg

post-736-14468913349363_thumb.jpg

post-736-14468913349527_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack för det, mera frågor, sitter impellern i den vita pluppen som man ser på bilden? eller tror du att luften går där? Vad är det för diameter på luft intaget då? Ser it att va en tre millimeter eller? Den bricakn du håller i på bild tre ser ut att vara någon typ av stypning? för att få mera luft in i pumpen. Kanske blir det samma volym i insuget efter ejektorn?! men det ser ut att vara större volym där luften kommer in.

Ser fram emot mera info!

MvH

Appen

Skall bli kul att få mera kommentarer när du kör den i din DIY skummare.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

sitter impellern i den vita pluppen som man ser på bilden? eller tror du att luften går där?

Ja

Vad är det för diameter på luft intaget då? Ser it att va en tre millimeter eller?

4mm

Den bricakn du håller i på bild tre ser ut att vara någon typ av stypning? för att få mera luft in i pumpen. Kanske blir det samma volym i insuget efter ejektorn?! men det ser ut att vara större volym där luften kommer in.

Denna brickstrypning sitter i insuget. Blir liksom en förträngning med insuget och suger med sig luften bättre från luftintaget. Denna brickstrypning slutar exakt där luftnintaget börjar

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

tackar ja visst funkar den grymt.

Ser ut som om man fått ungefär samma bubblor som en ATI eller BK uppe vid deras stigrör.

Samma fenomen då man blåser med sugrör i mjölk och Oboy.

Problemet är kanske att mitt stigrör é för litet å vattnet sjussas på så att det svämmar över

Själva vatten nivån ligger ca 1,5cm under början på konan som man kan se på filmen resterande är bubblor/SKUM

Ja det är en förliten skummarkropp till dess pumpkapasitet.

Finns en mindre modell men jag var nog lite blind å bara tog samma ide som AquaBeepumpen 2000L/h spelar ju ingen roll om det är samma beteckning det är luften som gjorde det hela tror jag. För mycket luft tillförhållande till skummar stigröret kan hantera.

Trotts att man körde med öppet utblås så var det problem

Ljudnivån är längre tycket jag än min aquabee pump

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...
  • 4 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...