Gå till innehåll

Silicona fast sten på ytavrinningsboxen?


fiend

Rekommenderade inlägg

Hej

Har sedan ett begköp en del stenar som är kapade och släta på baksidan. Dessa tänkte jag silicona fast på rutorna på min ytavrinningskammare.

Någon som har ett tips på hur jag gör det bäst? Är det silicon som gäller då? Eller något annat?

Det gör inget om de få stenarna får torka ihop och dö under tiden. Jag har rätt mycket annan sten som kompenserar.

Mvh Fredrik

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tror det var Norberg som tipsade mig om att limma fast ca 3 cm breda glasstavar mot glaset. Mellan staven och ytavrinningsglaset sätter man distanser med jämna mellanrum. Om man gör så får man bra ställen att fästa buntband som även fästs i stenen vilket gör att du kan bygga om relativt lätt om det behövs. Vet inte om det är bättre än att limma fast stenen på glaset direkt då jag är osäker på om silikonet tar på LSen.

Berätta hur du gör sen samt dina erfarenheter!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nja jag skulle limmat de på platts innan du sätter ytavrinnings lådan och ha denna liggande. Är de släta stenar dom du skriver så kommer de sitta bra mot glaset. Annars kan man göra så som sillen skriver lägger ett rutnät med glas mot boxen å drar fast allt med buntband

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ska du har mer sten runt denna avrinning? bygga upp mot den? vill du ha den så liten som möjligt så hade jag nog siliconat dem. MEN om du sen vill göra om, bygga till etc så sitter ju isåfall stenarna där de sitter... Då hade ett nät varit bättre!

Just my two cents

Dave

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Wrang: Jag har inte fått nåt meddelande om ditt och sickboys inlägg här :(

Bläh..

Har redan limmat boxen och den var svår nog som den var att få på plats innan jag fick dit stenarna :/

Jag funderar dock på om man kan köpa nåt form av "plastnät" som man siliconar fast mot bakrutan och så drar man buntband runt/genom stenarna och sätter fast i det?

Sickboy: Jag kommer ha lite fler småstenar runtomkring boxen som ska gå upp så det kommer ligga nån sten utanpå, lite beroende på hur pass bra det går att bygga upp revet.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Wrang: Jag har inte fått nåt meddelande om ditt och sickboys inlägg här :(

Bläh..

Har redan limmat boxen och den var svår nog som den var att få på plats innan jag fick dit stenarna :/

Jag funderar dock på om man kan köpa nåt form av "plastnät" som man siliconar fast mot bakrutan och så drar man buntband runt/genom stenarna och sätter fast i det?

Det har jag fått.

Plastnät kör TedB med funkar kanon att dra fast stenen med svarta buntband kanonlösning om man vill ändra eller vända på någon sten.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vart kan man köpa dessa nät t.ex?

Är inte så lätt få tag på myggnät nu dock )=

Wrang: Låter skumt. Fick inte något svar på detta heller.

Men jag får svar på de andra forum som jag prenumerarar på trådar på =/

Ex: minhembio, eforum.idg.se och wn.se

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vart kan man köpa dessa nät t.ex?

Är inte så lätt få tag på myggnät nu dock )=

Wrang: Låter skumt. Fick inte något svar på detta heller.

Men jag får svar på de andra forum som jag prenumerarar på trådar på =/

Ex: minhembio, eforum.idg.se och wn.se

Haha du och dina meddelande, om det nu inte funkar är det väll lika lätt att gå in och kolla här på forumet :P

mvh Emil

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Inte fått något mail nu medan jag haft allt nedstängt och sett på TV Starsky & Hutch :)

Och det är lite skumt.. varför bara SG?

Wrang: Ska kolla med lite blomsteraffärer i morgon. Men hoppas dem har inne det på Clas Ohlsson istället. Behöver inte gå så långt då ;) !

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...