Dave Postat 7 januari 2007 Postat 7 januari 2007 Ahh ser så jevla bra ut! Mer chromisar? jag e iofs chromiskär... Dave Citera
1275GT Postat 7 januari 2007 Författare Postat 7 januari 2007 lite frågor.har ljuset tänt i 10 timmar nu. varav 2,5 med halva styrkan. altså 2,5 timmar på 2 rör och 7,5 timmar på fyra.hur många timmars ljus ska jag upp i.ska tillägga att jag har 4x24watt t5.sedan ett litet problem.har fått plattmask i karet har frågat om det här i en annan tråd. och fått till svar att hexatenian kommer att ta dom. men det känns inte som att han e sådär jätte intresserad:(har även köppt en bandkorral räka. läste att även den kunde äta plattmask. men har inte sett den äta dom heller.har sugit upp mask med hävert några gånger. men ser att dom förökat sig till några andra ställen i karet nu.vad göra? Citera
1275GT Postat 12 januari 2007 Författare Postat 12 januari 2007 så nu har flatworm exit inhandlats.även aktivt kol och 25kg nytt proreef salt.ska vi se om vi kan bli av med dom j***a plattmaskarna.ska sätta igång å blanda vatten.bära eller brista.reef safe. hoppas det;)e ju iofs roligt å handla men men. Citera
stigigemla Postat 12 januari 2007 Postat 12 januari 2007 Varför stressar du så? Hexataenian kommer ju att äta upp dem. Den behöver bara lära sig att det är mat och den äter ju annat också. Hos mig har alla kar jag satt en Hexataenia i blivit helt rensade. Men det har tagit någon månad. Citera
1275GT Postat 13 januari 2007 Författare Postat 13 januari 2007 ok ok.ska ge det några veckor till stig.du borde ju faktiskt veta.man blir ju sugen på å bli av med dom bara.ser ju hur dom sprider sig i karet.å efter som dom tydligen ska avge gift då dom dör tänkte jag att dete e bättre å göra sig av med dom direkt. färre maskar mindrte gift.har ju även skaffat en coral banded shrimp som enl vissa artiklar jag läst ska äta plattmask,men trotts att jag suger upp så mycket jag ser av dom så e det nya där efter ett par dagar:( Citera
stigigemla Postat 13 januari 2007 Postat 13 januari 2007 Jag hade så mycket i mitt fraggkar (250 liter) att Aquamax nekade att fotografera. Han kunde inte ta en bild utan att de kom med. En Hexataenia åt upp allt detta på två månader. Citera
Draedon Postat 13 januari 2007 Postat 13 januari 2007 min hexataenia skiter fullständigt i plattmaskarna.. och han har varit i burken sedan start. börjar också fundera på flatworm exit men vill helst inte. Citera
1275GT Postat 13 januari 2007 Författare Postat 13 januari 2007 har inte sett min äta av plattmaskaran heller:(man kanske skulle byta hexatenia?e ju itte så lätt å fånga i burken bara! Citera
stigigemla Postat 13 januari 2007 Postat 13 januari 2007 Jag såg honom aldrig ta en mask. Men de försvann. Jag har flyttat runt Hexataenian litet så nu är alla kar rensade. Citera
Draedon Postat 13 januari 2007 Postat 13 januari 2007 Om din hexataenia har vägarna förbi dalarna så får han gärna ge mitt exemplar en lektion i hur man äter plattmask.... Citera
1275GT Postat 2 juni 2007 Författare Postat 2 juni 2007 kanske dags för en liten uppdatering.rullar på ganska bra tycker jag. håller på å köper på mig grejer för ett nytt större kar;) planeras bli färdigt till hösten.plattmaskarna fick ja bukt med tillslut! men det krävdes en kur med flatworm exiten.men den fungerade klockrent. inga dödsfall. förutom plattmaskarna då Citera
mikaelglad Postat 16 augusti 2007 Postat 16 augusti 2007 Vad är det för korall(Ludna fingrar ) du har uppe till vänster framför pumpen? Citera
1275GT Postat 20 augusti 2007 Författare Postat 20 augusti 2007 tror det är en sarcophyton?kan inte närmare än så tyvär.om det ens e rätt:smiley9: Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.