Erika-86 Postat 10 november 2006 Postat 10 november 2006 Varför ska det vara så svårt att hitta ett bra saltvattenkar till bra pris och i närheten??Någon som vet av någon i närheten som ska sälja något??Eller så kanske ni vet en bra hemsida där man kan beställa saker??ge mej lite förslag vart jag kan sökaJag har kikat inne på blocket. och det är 1 enda person härifrån som säljer ett komplett saltvattensakvarium,...Om jag bara söker ett akvarium.. vad för slags akvarium söker jag efter då??Dom flesta är ju med aluram! Citera
denuo Postat 10 november 2006 Postat 10 november 2006 en bra webbshop som säljer akvarier och saltvattenstillbehör är www.pwss.nu Citera
Jaken Postat 10 november 2006 Postat 10 november 2006 Vet inte riktigt vad du är på jakt efter. Kompletta begagnade akvarier som är något att ha är det sällan man ser. Om du mot förmodan skulla hitta det så brukar det vara till "höga" priser. Är det bara själva akvariet du är på jakt efter begagnat så finns det flera till salu här. Eller som du redan nämnde på blocket. Annars finns det en hel del annonser på NSC hemsida www.ciklid.se . Är det tillbehör du letar efter är denna sida bäst för att hitta begagnade prylar. Är det nya prylar du är på jakt efter så finns det flera olika butiker här i Sverige. Här ser du vilka som finnshttps://www.saltvattensguiden.se//index.php?option=com_weblinks&catid=35&Itemid=4 Citera
JMAONE Postat 10 november 2006 Postat 10 november 2006 Ja, det är sällan man ser ett någorlunda komplett kar av större modell säljas faktiskt.. Citera
Ricke Postat 10 november 2006 Postat 10 november 2006 Aluram funkar, vet ingen som har haft problem med just att de haft aluram. Så länge det inte kommer i kontakt med vattnet gör det ju inget. Citera
JMAONE Postat 10 november 2006 Postat 10 november 2006 Aluram funkar, vet ingen som har haft problem med just att de haft aluram. Så länge det inte kommer i kontakt med vattnet gör det ju inget.Själv skulle jag aldrig riskera det.. Efter två år var mina gångjärn till akvariemöbel kexchoklad av rost.. De var inte i direkt kontakt med vatten...men... men. Citera
stigigemla Postat 10 november 2006 Postat 10 november 2006 I aluminiumramarna är det ofta hörnstag av stål (rostfritt?). Nitarna till mittstag är också av stål som rostar. Men silikonar man över dem (under) bör det vara lugnt. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.