fiend Postat 12 november 2006 Dela Postat 12 november 2006 Hej och hallå.Har en plan på att tänkt sätta upp plexiskivor på sidorna utanför min ytavrinningsbox istället för att fästa stenen direkt i boxen.Har läst lite på en del forum nu att det är problem att få siliconet att fästa på plexiskivorna? Ska man buntbanda istället?Eller finns det något som fäster min LS bra på plexiskivorna?Mvh Fredrik Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
greger Postat 13 november 2006 Dela Postat 13 november 2006 deltec korallim fäster på plexi Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
fiend Postat 13 november 2006 Författare Dela Postat 13 november 2006 Okey! Är det sånt lim som härdar under vatten också?Har för mig att det är nåt liknande lim, fast från Biltema som jag köpt. Det är ett lim som Jorgas och även andra brukar använda då dem limmar fast koraller.Mvh Fredrik Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 13 november 2006 Dela Postat 13 november 2006 Eller så bygger du en färdig "ram" av plexi som du träder över din överrinningsbox som en strumpa, så kan du plocka av den om det skulle behövas någon gång i framtiden. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
fiend Postat 13 november 2006 Författare Dela Postat 13 november 2006 Laggeman: Tyvärr det går inte. Har mittstag som sitter ivägen Måste trä på de olika sidorna 3 st + 1 st. Alternativt 1 + 1 + 1 + 1 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
stigigemla Postat 13 november 2006 Dela Postat 13 november 2006 Köp ett plastnät hos trädgårdsmästaren som du sätter runt överriningsboxen. Skarven drar du åt med svarta buntband. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
fiend Postat 13 november 2006 Författare Dela Postat 13 november 2006 sigigemla: Har ringt till de lokala företagen här, men de har INGA plastnät alls..Nåt annat ställe? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
dule Postat 13 november 2006 Dela Postat 13 november 2006 fiend, Coop Bygg&Trädgård alt. ICA trädgård har myggnät som är i plast, det borde ju funka; båda finns ju i Umeå Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
fiend Postat 13 november 2006 Författare Dela Postat 13 november 2006 Dule: Ringer dit direkt och kollar =) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
fiend Postat 13 november 2006 Författare Dela Postat 13 november 2006 Det verkade som dem hade nån form av plastnät där, typ spaljenät i plast. Kostade 139:- för 2.5 x 1 m eller hur det nu var. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
stigigemla Postat 13 november 2006 Dela Postat 13 november 2006 Detta är vad jag tänkte på. Det är ju gjort för utebruk så det är ganska UVhärdigt. Klarar ungefär 10 år i full sol året om. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
dule Postat 13 november 2006 Dela Postat 13 november 2006 Det är ju samma typ av nät (väldigt grovmaskig) som tedb använder i sitt runda kar för att fästa stenen till mittpelaren eller hur? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.