Gå till innehåll

Komma igång.


sushifish

Rekommenderade inlägg

Hejsan!

När jag var på Coop Forums djuraffär häromdan fick jag syn på kamelräkor och jag fastnade direkt. Både jag o min pappa är sugna på att någon gång ha saltvattensakvarium.

Är det mycket jobb med att ha salvattensakvarium?

Är det någon här som har kamelräkor o som kan berätta lite om dem?

/Sara

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hejsan!

När jag var på Coop Forums djuraffär häromdan fick jag syn på kamelräkor och jag fastnade direkt. Både jag o min pappa är sugna på att någon gång ha saltvattensakvarium.

Är det mycket jobb med att ha salvattensakvarium?

Är det någon här som har kamelräkor o som kan berätta lite om dem?

/Sara

Coop Forums djuraffär? Nu blir jag nyfiken då jag själv bor i stockholm och aldrig har hört talas om att en sådan finns.

Vart ligger den?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Välkommen till SG Sara!

För att svara på om det är mycket jobb med saltvatten; ja. Och samtidigt nej. Det beror lite på hur stort och teknikintensivt akvarie du planerar att skaffa.

Rent generellt anser jag själv att det är klart mer jobb än med sötvattenskar, men man får så mycket mer glädje av ett saltvattenkar, så jag anser att det väger tungt över. :)

Läs lite bland de trådarna som finns startade i samma ämne som denna, så kommer du finna hur mycket intressant läsning som helst och du kommer också få ett hum om vad som krävs och vad det kostar. För kostar det gör det, även om det inte måste bli dyrt, begagnatmarknaden är en guldgruva i de flesta lägen.

Köp dig också en bok i ämnet, Saltvattensakvariet av Daniel Knop rekommenderas av många, däribland mig själv. Du finner länk till butiker genom förstasidan här, under Produktguide.

Lycka till!!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...