Shark Of Sweden Postat 14 mars 2007 Författare Postat 14 mars 2007 Har hittat en sjöhare nu som jag skall hämta idag! Skall bli spännande! Har läst på om dom och antar att jag måte va väldigt försiktig med dom så inte dom sprutar ut den lila vätskan! :-)Tänkte på min korallbands räka.....kommer han att va där och pilla på sjöharen?? Citera
ramq Postat 14 mars 2007 Postat 14 mars 2007 Jag har aldrig varit med om att en sjöhare har sprutat bläck. *peppar peppar*Verkar vara få erfarenheter av detta beteende här på SVG också.Se för sjutton till att stödmata den när det är slut på alger. Det kan nämligen gå fortare än man tror... =) Citera
Shark Of Sweden Postat 14 mars 2007 Författare Postat 14 mars 2007 oki skall jag! Tänkte på NORI som man använder till sushi! ? Annars får jag väl hitta ett nytt hem till han när jag känner att han e för krävande!:-)Han har lila prickar och skall heta Ernst! :-) Citera
Laggeman Postat 14 mars 2007 Postat 14 mars 2007 Den varianten av nori som inte är rostad ska vara bra. Matar mina kirurger med det ibland, kalasmat. Citera
Shark Of Sweden Postat 14 mars 2007 Författare Postat 14 mars 2007 Var hittar man den sorten som inte är rostad?? Har en men det står: "Rosted Seaweed" på den! Citera
pwin Postat 14 mars 2007 Postat 14 mars 2007 Jag köper den orostade sorten av Nori i hälsokostaffären på Eken i Kållereds köpstad. Citera
Shark Of Sweden Postat 14 mars 2007 Författare Postat 14 mars 2007 Jag köper den orostade sorten av Nori i hälsokostaffären på Eken i Kållereds köpstad.oki:-) Nu har jag fått hem sjöharen:-) Räcker det med att ha på påsen i akvariet i 30min? Citera
Shark Of Sweden Postat 14 mars 2007 Författare Postat 14 mars 2007 Jösses va han mumsar och tuggar:-) Han e i manna himlen:-) Citera
Shark Of Sweden Postat 14 mars 2007 Författare Postat 14 mars 2007 Kvällen kom nu till karet och när ljuset släcktes så kom min korallbands räka fram och skulle på jakt efter mat!Den fick naturligtvis syn på Sjöharen och går fram till den och nyper den i rumpan med klorna! Sjöharen bliir rädd och börjar dra sig undan och efter kom räkan!Sjöharen gillar tidligen slemmet som kommer från sjöharen när den går på stenarna! Den mumsade i sig det som godis!Fick lite panik och tinade upp en fryst räka och gav korallbandsräkan en stor bit att mumsa på så han har nått att göra och inte tracka sjöharen!Men så kan jag ju inte hålla på och göra! Frågan e nu....'vad skall jag göra? kommer räkan äta upp sjöharen?? eller e han nyfiken bara? Citera
Moose Postat 14 mars 2007 Postat 14 mars 2007 svårt o säga.Hade jag varit du hade jag suttit o spanat lite på dom, för att se vad som händer.Bara ta en stol sätta sig o njuta. Citera
Shark Of Sweden Postat 14 mars 2007 Författare Postat 14 mars 2007 mmm det verkar som sjöharen e dagslevande och sover på kvällen! Citera
Vargklo Postat 15 mars 2007 Postat 15 mars 2007 Hur går det med sjöharen? Äter den några trådalger?/Calle Citera
Shark Of Sweden Postat 15 mars 2007 Författare Postat 15 mars 2007 Njae den e ganska seg i ätandet! Är faktiskt lite besviken! Den Sover mkt! Grrrrr Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.