Syd Postat 1 november 2008 Författare Postat 1 november 2008 Hej igen Gustaf, det är alltid kul med ett ansikte till namnet. För min del blev det ett par fina fiskar hos Bengt och sedan stannade jag till hos Ted på hemvägen och fyndade lite i hans "färgburk", hur gick det för er då ?Tack Ove det tar jag som ett gott betyg, jag har börjat att kika runt lite efter macro objektiv kan du ge mig något bra stall tips ?Hej Jonas jag kör zeovit sedan 9 månader och innan det var det vodka.
oveb Postat 1 november 2008 Postat 1 november 2008 Tack Ove det tar jag som ett gott betyg, jag har börjat att kika runt lite efter macro objektiv kan du ge mig något bra stall tips ? Nja, jag är velig själv. Jag hade ett Tamron SP90 men bytte till Sigma prisbelönta 70mm macro.Nu saknar jag Tamron-objektivet lite men vill ändå inte vara utan Sigma'tSen vill jag väldigt gärna ha ett 180 millimetersDu ser, jag är inte mycket till hjälp
Syd Postat 1 november 2008 Författare Postat 1 november 2008 Det var väl inte illa Ove, tre objektiv att syna lite närmre på en enda fundering från dig tack!
garfish Postat 2 november 2008 Postat 2 november 2008 Hej igen Gustaf, det är alltid kul med ett ansikte till namnet. För min del blev det ett par fina fiskar hos Bengt och sedan stannade jag till hos Ted på hemvägen och fyndade lite i hans "färgburk", hur gick det för er då ?Det blev en lite loricules, samt lite SPS koraller av div slag, alltid kul att hitta fynd . /Gustaf
amatören Postat 2 november 2008 Postat 2 november 2008 Tjena sydåterigen....värkligen snygga färger på korallen.....börjar sakta men säkert inse att jag oxå måste börja med zeovit.....Doserar du själv eller är det automatiskt??
Syd Postat 9 november 2008 Författare Postat 9 november 2008 Hej igen här kommer lite nytagna bilder med för dagen nytt objektiv!Tack för tipsen Ove det har blivit riktigt roligt att fotografera, ska gå en kurs och lära mig det här för det finns mycket kul att göra.Håll till godo ;-)
Freddi Postat 9 november 2008 Postat 9 november 2008 Läckra bilder!!!!Hur gör du för att få fram den grymma färgen på hysterixen??Doserar du nått speciellt för den ??
garfish Postat 9 november 2008 Postat 9 november 2008 Riktigt fina bilder, kanske det är korallerna som gör det ? Det går bra med Zeovit antar jag, med dessa färger.Ha det gott /Gustaf
oveb Postat 9 november 2008 Postat 9 november 2008 Coolt Syd !Är det Sigmas 105mm-glugg som presenterar sig som 100mm i EXIF-infon ??Använder du stativ ?.
Syd Postat 9 november 2008 Författare Postat 9 november 2008 Hej Ove det är ett Sony 100mm F2,8 Macro, jag använder dina inställningar och stativ det var låång slutartid så jag körde på självutlösaren också.Tack Amatören, Minerva, Crille och Freddi.Garfish ärligt talat innan jag startade med zeo fick jag knappt acropora koraller att överleva, så visst är det något med den där zeon.
amatören Postat 9 november 2008 Postat 9 november 2008 Grymt snygga bilder.....kan inte namnen på korallerna men den högst upp till höger och den längst ner till vänster är grymt snygga......det är kärlek det!!Får tacka för dina tips ...när jag har fått iordning karet efter denna hemkomsten så kommer jag börja med zeovit jag med....tack
garfish Postat 9 november 2008 Postat 9 november 2008 Fin spegelbild ! Visst är det något med det där zeo.../Gustaf
Syd Postat 11 november 2008 Författare Postat 11 november 2008 Hej på er, så här ser det ut om man får för sig att pumpa zeolitfiltret."Djävulshanden" tar tacksamt emot lite mulm.
Syd Postat 11 november 2008 Författare Postat 11 november 2008 Det trevliga är att några minuter efter pumpningen öppnar sig polyperna för att sluta sig igen en stund senare, det gör alltså nytta att pumpa.Normalt så pumpar jag inte förrän det har släckts i karet men ibland är det kul att se vad som händer.
amatören Postat 11 november 2008 Postat 11 november 2008 Nu är du lägger ut så snygga bilder så vill man ju se det live.....skall jobba i skillingaryd nästa vecka....då får du nog se upp...he he he
NIKE Postat 11 november 2008 Postat 11 november 2008 Hhehehehe tur att du har skaffat dig ännu en billig hobby!!!Fan det ser riktigt bra ut.Ang kursen så kan du väll höra av dig, lite sugen nu när man snart blir fritidsforskare
Freddi Postat 19 november 2008 Postat 19 november 2008 Hej !!Tittade på ditt schema och mitt på sidan står det 10 dagar= paus.Är det paus på allt då eller bara någon del på schemat??
PärS Postat 19 november 2008 Postat 19 november 2008 Hej Ove det är ett Sony 100mm F2,8 Macro, jag använder dina inställningar och stativ det var låång slutartid så jag körde på självutlösaren också.Otroligt fina bilder!Stänger du av pumparna när du fotograferar eftersom vattnet är så klart.Hos mig är det alltid några luftbubblor som stör om man har för lång slutartid.//Pär
Syd Postat 19 november 2008 Författare Postat 19 november 2008 Hej Freddi den texten du läste gäller StyloPocciGlow där kör jag 10 dagar/paus 3 veckor.Jag har faktiskt lagt in en "vit" vecka i anslutning till zeovit bytet varannan månad, så veckan före bytet doserar jag ingenting för att sedan återgå till normal dosering (Food/Bac enligt zeobytes dosering i 2 veckor).Tack PärJag stänger av pumparna vid foto tillfället, använder stativ och självutlösaren 2/S.Jag tar även en del bilder med snabbare slutare och då tar jag dem från längre håll ca 2 meter och högre isotal, tipsen har jag fått av Oveb som har bra koll på detta.
Rekommenderade inlägg