Gå till innehåll

Syds 350-liters kar


Syd

Rekommenderade inlägg

  • Svar 203
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Ett par nya bilder, en liten Acropora fragg som jag fick av en handlare jag brukar köpa fisk hos. Den var mörkbrun för fyra veckor sedan nu håller den på att färga om, spännande att se hur den blir i mitt kar, andra bilden är en kalkrörmask som inte är stilla trots att pumparna är avstängda den håller på och rullar med sina spröt oavbrutet.

post-2168-14468916356134_thumb.jpg

post-2168-14468916356356_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Var tvungen att fånga in akvariets ligist idag och placera honom i sumpen igen, får nog göra mig av med den han terroriserar att par andra fiskar ordentligt.

Fångade in honom för några veckor sedan och gav honom en ny chans igår men han var lika elak igen.

Jag har fått träning på att fånga fisk, det går riktigt bra med nät det tog 10 min efter att jag fått nätet på plats, flyttade en del koraller och spände upp nätet med ett par blompinnar i kanterna sen jagade jag ut honom ur sitt gömställe vips in i nätet och ner med hela rasket i sumpen, han ser pigg ut där han står och blänger på mig nu.

Bifogar ett par bilder som min dotter klippte när jag höll på.

post-2168-14468916401164_thumb.jpg

post-2168-14468916401361_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Idag gjorde elddvärgkejsaren adress ändring, och karet fick ett vattenbyte, det mesta lunkar på har kört två veckor med Zeozym, första veckan en daglig dos och nu kommer jag att fortsätta med två doser i veckan än så länge ingen märkbar skillnad, karet ser friskt ut här kommer en bild.

post-2168-1446891640433_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Tack Crille!

Här är ett par bilder på en korall som tidigare har stått lite bakom, lyfte fram den nu när jag har fått iväg de sista fraggarna, det blev femton st som skänktes iväg i ett försök att ansa korallerna.

Nu har jag låtit ca nivån sjunka för att det inte ska växa så hårt att korallerna blir missväxta, det funkar allt har lugnat ner sig, tappar lite lyster i färgerna bara.

post-2168-14468916443013_thumb.jpg

post-2168-14468916443255_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...