Gå till innehåll

Syds 350-liters kar


Syd

Rekommenderade inlägg

Hej igen Gustaf, det är alltid kul med ett ansikte till namnet. För min del blev det ett par fina fiskar hos Bengt och sedan stannade jag till hos Ted på hemvägen och fyndade lite i hans "färgburk", hur gick det för er då ?

Tack Ove det tar jag som ett gott betyg, jag har börjat att kika runt lite efter macro objektiv kan du ge mig något bra stall tips ?

Hej Jonas jag kör zeovit sedan 9 månader och innan det var det vodka.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 203
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Tack Ove det tar jag som ett gott betyg, jag har börjat att kika runt lite efter macro objektiv kan du ge mig något bra stall tips ?

Nja, jag är velig själv. Jag hade ett Tamron SP90 men bytte till Sigma prisbelönta 70mm macro.

Nu saknar jag Tamron-objektivet lite men vill ändå inte vara utan Sigma't

Sen vill jag väldigt gärna ha ett 180 millimeters

Du ser, jag är inte mycket till hjälp

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej igen Gustaf, det är alltid kul med ett ansikte till namnet. För min del blev det ett par fina fiskar hos Bengt och sedan stannade jag till hos Ted på hemvägen och fyndade lite i hans "färgburk", hur gick det för er då ?

Det blev en lite loricules, samt lite SPS koraller av div slag, alltid kul att hitta fynd . ;)

/Gustaf

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej igen här kommer lite nytagna bilder med för dagen nytt objektiv!

Tack för tipsen Ove det har blivit riktigt roligt att fotografera, ska gå en kurs och lära mig det här för det finns mycket kul att göra.

Håll till godo ;-)

post-2168-14468916276435_thumb.jpg

post-2168-14468916276555_thumb.jpg

post-2168-14468916276695_thumb.jpg

post-2168-14468916276801_thumb.jpg

post-2168-14468916276944_thumb.jpg

post-2168-14468916277101_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej Ove det är ett Sony 100mm F2,8 Macro, jag använder dina inställningar och stativ det var låång slutartid så jag körde på självutlösaren också.

Tack Amatören, Minerva, Crille och Freddi.

Garfish ärligt talat innan jag startade med zeo fick jag knappt acropora koraller att överleva, så visst är det något med den där zeon.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Grymt snygga bilder.....kan inte namnen på korallerna men den högst upp till höger och den längst ner till vänster är grymt snygga......det är kärlek det!!

Får tacka för dina tips ...när jag har fått iordning karet efter denna hemkomsten så kommer jag börja med zeovit jag med....tack

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det trevliga är att några minuter efter pumpningen öppnar sig polyperna för att sluta sig igen en stund senare, det gör alltså nytta att pumpa.

Normalt så pumpar jag inte förrän det har släckts i karet men ibland är det kul att se vad som händer.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej Ove det är ett Sony 100mm F2,8 Macro, jag använder dina inställningar och stativ det var låång slutartid så jag körde på självutlösaren också.

Otroligt fina bilder!

Stänger du av pumparna när du fotograferar eftersom vattnet är så klart.

Hos mig är det alltid några luftbubblor som stör om man har för lång slutartid.

//Pär

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej Freddi den texten du läste gäller StyloPocciGlow där kör jag 10 dagar/paus 3 veckor.

Jag har faktiskt lagt in en "vit" vecka i anslutning till zeovit bytet varannan månad, så veckan före bytet doserar jag ingenting för att sedan återgå till normal dosering (Food/Bac enligt zeobytes dosering i 2 veckor).

Tack Pär

Jag stänger av pumparna vid foto tillfället, använder stativ och självutlösaren 2/S.

Jag tar även en del bilder med snabbare slutare och då tar jag dem från längre håll ca 2 meter och högre isotal, tipsen har jag fått av Oveb som har bra koll på detta.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...