Gå till innehåll

Fredriks ~700l hörn


Draedon

Rekommenderade inlägg

Ser skoj ut, men en stege får du nog ordna för det där ser farligt ut....

det såg värre ut när han stod på 3 salthinkar staplade på varandra.... ;)

Här kommer lite nya bilder, nu är allting flyttat från 420l burken.

"lite" grejer kvar att fixa med, som bakgrund kommer det sitta speglar och sen ska en till t5-armatur upp i framkant, doserpump för a,b,c-vätskor ska pluggas in och sedan är det nog bara överdelen + lite andra kosmetiska ingrepp kvar.

En liten fundering har jag & och Fredrik dock kvar att grubbla på, vad tror ni om ljuset?

Det är (bakifrån och fram) 2x24 T5, 2x250w MH (BLV 14 000k), 2x54w T5... men vad ska man ha för rör i t5-armaturerna? ett par osram 67 för blåljus blir det nog, men ska man slänga in ett eller ett par vita rör också? Kanske blir för blått annars. Tips mottages gärna!

Det värsta med det här projektet är att min burk ser så fjuttig ut nu så jag lär fasen börja skissa på något nytt :skrattar:

post-2037-14468913478264_thumb.jpg

post-2037-14468913478495_thumb.jpg

post-2037-14468913478747_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ni har ju dubbla MH (14K) som är vita, så för blått blir det inte. Jag föreslår att bara köra blått i T5'orna för korallfärgernas skull. Jag är lite såld på pure Actinic som ligger långt ner i spektrat, det skulle jag sätta i 54-orna och sedan osram 67 eller motsvarande i 24-orna.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...