norsken Postat 10 december 2006 Dela Postat 10 december 2006 Jag har skaffat en igelkottfisk, har haft den i burken senn lördag eftermidag den värkar innte må riktigt bra. Han äter om jag matar den me bra apptit jag vet att dom är rett lugna av sig men denna verkar lite för lugn, han har desutom innte varit framme under dagen den kom fram nu för någon timme sedan. Alla värden är helt OK i karet inga synliga skador eller prickar. Är det någon som har ärfarenhet så vore jag tacksam för svar. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laserbengan Postat 10 december 2006 Dela Postat 10 december 2006 Hej!Jag hade en igelkottfisk som dog vid strömmavbrottet efter stormen Gudrun.Det var en helt fantastis fisk som jag hade i 5 år. Den blev väldigt tam. När dom vilar ligger den på botten bara! Jag har sett detta i naturen när jag dök på Filipinerna.Vänta ett tag och se om den blir bättre. Jag har hört att om den blåser upp sej med luft så kan den inte få ut allt utan kan dö . Så det är viktigt att man inte tar upp fisken över ytan i en håv utan man skall ha en burk med vatten till hands när man lyfter den ur karet. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
norsken Postat 10 december 2006 Författare Dela Postat 10 december 2006 Jo det fick jag besked om på korallfisken när jag hemtade den och den har innte varit över vatten ytan,jag får väl av vakta några dagar och se hur det går. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
norsken Postat 18 december 2006 Författare Dela Postat 18 december 2006 Det tog några dagar men nu värkar han vara pigg och äter som en galning. Det är rett roligt att följa betendet den har värkar vara en kul typ har inngen bråska nogon stanns direkt. Han tar mat från mina fingrar med har matat den några gånger får bara passa fingrarna så han innte hugger fingret. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Niclas Postat 18 december 2006 Dela Postat 18 december 2006 Bilder på den vore kul! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
adddo Postat 18 december 2006 Dela Postat 18 december 2006 Ja.. ge oss bilder!! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
norsken Postat 18 december 2006 Författare Dela Postat 18 december 2006 jag ska fixa bilder, har lite problem me kameran för tillfellet men jag tror det löser sig när tommten har varit här Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
stigigemla Postat 18 december 2006 Dela Postat 18 december 2006 Jag hittade en 15 cm igelkottfisk på Madeira när jag var där 1974. Den sam vid vattenytan nästan och verkade helt lugn så jag tänkta testa om jag kunde fånga den och ta med hem. En hink hade jag och luftpump på hotellet så jag tänkte att jag hade en god chans att få med den hem. Men jag hade ingen håv eftersom jag bara var ute efter snäckor, eremiter och annat ryggradslöst. Men jag hittade ett sånt nät som manköper apelsiner i och trädde det framför huvudet på fisken. Tjoff, tjoff tjoff så hade den ätit sig igenom nätet. Och den djäveln verkade inte bli det minsta nervös en gång! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
norsken Postat 18 december 2006 Författare Dela Postat 18 december 2006 Nej dom är innte närvösa alls, min blåste opp sig som en boll nu för en timme senn bara för att skrämma bort dom anndra från maten och det fungerade han fick ha sitt i fred, det är jette roligt att kolla inn va han har för sig för det mesta av dygnet ligger han på någon sten å bara tittar men i bland över raskar han stort me att visa hur snabb han kan vara. Detta är en konstig filur det måsste jag säga. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Jaken Postat 18 december 2006 Dela Postat 18 december 2006 Nu med det senaste inlägget Jan så har du genast höjt kraven från oss andra,ett foto duger inte, vi vill se en filmsnutt. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
norsken Postat 18 december 2006 Författare Dela Postat 18 december 2006 Ja Ja jag ska ordna det så fort jag kan, jag låvar Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Sunny Postat 5 februari 2007 Dela Postat 5 februari 2007 Fått igång kameran än ? Mvh,Sunny Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
gesi Postat 5 februari 2007 Dela Postat 5 februari 2007 fan vad du har fångat saker här o där stig..nästan så man blir lite arg på dig.. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.