pimo Postat 21 december 2006 Postat 21 december 2006 Mitt vatten är hyfsat klart, men inte riktigt så jag är nöjd, vill ha så klart som möjligt.Vad kan jag göra då?Kör med lite aktivt kol nu, ska köpa mer snart, det hjälper lite va?, Kan man köra "för mycket" kol i ett kar, eller går det bra att köra 1-2l till 300 liter?Ozon, hjälper det till? Citera
JMAONE Postat 21 december 2006 Postat 21 december 2006 Ozonitorer hyllas av många användare för dess effekt att göra vattnet klarare... men enligt mig så är det inget man startar med utan att vara väl påläst då ozon är skadligt för oss människor... Det rekomenderas även att kontrollera det hela med en redoxmätare.Aktivt kol rekomenderas av många att bara köras under kortare perioder. Hur mycket kol du väljer att förbruka beror ju lite på hur pass "bråttom" du har också... eller hur... Citera
pimo Postat 21 december 2006 Författare Postat 21 december 2006 Ok, då ska jag läsa endel om ozon och se ifall det är något för mig.Jo jag vet att kol rekommenderas att köra korta perioder av vissa, och så har jag gjort, 50 gram högaktivt kol 3 dagar varje månad.Men varför inte köra kol 24/7? Citera
greger Postat 21 december 2006 Postat 21 december 2006 Det finns inget som hindrar att du kör kol kontinuerligt, tvärtom tycker jag att det är en fördel.Välj kol i pelletsform , sk "Longlife" av en kvalitet som "inte släpper" fosfat Citera
Scooby_doo Postat 22 december 2006 Postat 22 december 2006 För skillnad med/utan ozon, se bild 1 här:http://reefkeeping.com/issues/2006-05/rhf/index.phpsom sagt innan, kräver viss försiktighet.~Henrik Citera
Clownen Postat 22 december 2006 Postat 22 december 2006 Ozon, aktivt kol, vattenbyten, low iron glass Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.