Gå till innehåll

Ricards 300-literskar


Hulteke

Rekommenderade inlägg

  • Svar 199
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

klarade sig lilla fraggen? :)

Jo, det går fint! Ångrar bara att jag inte tog ngn till knapp när du var så snäll! :) Så här ser det ut i sjukhusbelysning:

dsc05988ms7.jpg

och så en bild med lite mer ljus:

dsc05760kc2.jpg

En fungia men ljuset gör sitt ...

dsc05996cn4.jpg

... för i annat ljus så blev det så här:

dsc05947qh3.jpg

Och så lite röris:

dsc05761lj9.jpg

Ang. fisken finns det en del att säga. Bl.a. att den är svååårfångad på bild - och alldeles säkert med håven!

dsc06020gr2.jpg

En liten detalj var att försäljaren sa att Z. desjardinii inte blir mer än dryga 20 cm. i akvariet. Hm... :smiley24: I Surgeonfishes of Hawai'i and the world (John E. Rendall) kan man på s.105 läsa om fiskar på uppåt 40cm. Fast den där Rendall överdriver säkert! Han är ju amerikan! :smiley17:

Får man fråga om ngn har koll på Yellowtail tang - Z. xanthurum? Är de ok att ha i hemmakaret? Finns det något man bör känna till innan man handlar? Går den att få tag på? (bilden tagen av mig på foto ur ovan nämnda titel)

dsc06010qn6.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det ser ju bra ut Ricard! :)

Hur mår mandarinen? Du har inte fått honom att äta foder? Jag gick på jakt med ficklampa härom natten och kollade min burk och såg att jag hade MYCKET liv, massvis av småräkor och andra djur som kutar omkring på natten. så efter flytten blir det en mandarin för mig också! :)

du ska se att knapparna kommer föröka sig snabbt! det blir nog bra :)

Mår kirurgen bättre?

Ha dé

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tittade igenom tråden och inser att bilden på sumpen är så där. Försöker här med två som förtydligar lite:

Översikt:

dsc06047ty4.jpg

Detalj:

dsc06048gp8.jpg

Teknik:

Skummare AC 700

Rowaphos i strumpa

Retur: Eheim 1262

Vattenpåfyllning: Dupla

Vattenpåfyllningspump: MicroJet

På g: Nitrat- och Rowaphosfilter

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Salarias är ena roliga rackare. Att inte ens 1920L ska räcka till för 2st är helt ofattbart egentligen. Vi hade 3st som mest ett tag, tills dom vara bara en. Försökte med en till, men efter någon vecka var det kört.

Äter hejdlöst om det finns tillgång till mat också... Fetare salarias än vår har jag inte sett till. =)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

/.../Fetare salarias än vår har jag inte sett till. =)

Skall vi mäta!? :skrattar: De är roliga. Fula som sören men mycket personlighet! På tal om personlighet. Min bandade räka har börjat käka artemia ur fingrarna på mig. Skönt att klorna inte är större än vad de är ... :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...