Hulteke Postat 3 februari 2007 Författare Postat 3 februari 2007 tjenis! ja, det hoppas jag verkligen! :-) Får titta imorgon och se hur den verkar trivas. TACK! Citera
Rasmus Postat 3 februari 2007 Postat 3 februari 2007 lugnt!Det va trevligt att komma förbi och kolla läget å snacka lite skit!gillar verkligen din mandarin, gah.. i'm just falling in love all over again Citera
Hulteke Postat 3 februari 2007 Författare Postat 3 februari 2007 Ja, de är charmiga de där små rackarns ... Nu skall jag sova. Är helt seg ... Vi hörs! Citera
Hulteke Postat 4 februari 2007 Författare Postat 4 februari 2007 Här kommer bild på ny invånare! Citera
Hulteke Postat 4 februari 2007 Författare Postat 4 februari 2007 så himla cool!!!![/quotetack ... Nu ska jag äta semla! ] Citera
Rasmus Postat 7 februari 2007 Postat 7 februari 2007 Hej Ricard!Hur går det med dom nya firrarna? Citera
Hulteke Postat 7 februari 2007 Författare Postat 7 februari 2007 klarade sig lilla fraggen? Jo, det går fint! Ångrar bara att jag inte tog ngn till knapp när du var så snäll! Så här ser det ut i sjukhusbelysning:och så en bild med lite mer ljus:En fungia men ljuset gör sitt ...... för i annat ljus så blev det så här:Och så lite röris:Ang. fisken finns det en del att säga. Bl.a. att den är svååårfångad på bild - och alldeles säkert med håven! En liten detalj var att försäljaren sa att Z. desjardinii inte blir mer än dryga 20 cm. i akvariet. Hm... I Surgeonfishes of Hawai'i and the world (John E. Rendall) kan man på s.105 läsa om fiskar på uppåt 40cm. Fast den där Rendall överdriver säkert! Han är ju amerikan! Får man fråga om ngn har koll på Yellowtail tang - Z. xanthurum? Är de ok att ha i hemmakaret? Finns det något man bör känna till innan man handlar? Går den att få tag på? (bilden tagen av mig på foto ur ovan nämnda titel) Citera
Hulteke Postat 7 februari 2007 Författare Postat 7 februari 2007 En frontbild på min dvärgkirurg!Glömde ngr fiskar:De är rätt fina - eller hur?Hittade en sunkig bild till på min dvärgkirurg:Men men, det vore som jag var inne på tidigare, kul med lite erfarenhet av den blåa med gul stjärt - Citera
pimo Postat 7 februari 2007 Postat 7 februari 2007 Har ingen erfarenhet av xanthurum, men har sett dom i butiker flera gånger, så jag tror dom är vanliga och lätta att få tag på. Citera
Capote Postat 8 februari 2007 Postat 8 februari 2007 Xanthurum är vanlig i handeln och en mycket vacker och trevlig kirurg. Jag har två ex i min burk. Rekommenderas! Citera
Hulteke Postat 8 februari 2007 Författare Postat 8 februari 2007 här kommer ännu en sjukhusbelyst knapp från Rasmus:Sov gott! Citera
Hulteke Postat 8 februari 2007 Författare Postat 8 februari 2007 Xanthurum är vanlig i handeln och en mycket vacker och trevlig kirurg. Jag har två ex i min burk. Rekommenderas!... då skall jag spana in din burk! Tackar!/R Citera
Rasmus Postat 8 februari 2007 Postat 8 februari 2007 Det ser ju bra ut Ricard! Hur mår mandarinen? Du har inte fått honom att äta foder? Jag gick på jakt med ficklampa härom natten och kollade min burk och såg att jag hade MYCKET liv, massvis av småräkor och andra djur som kutar omkring på natten. så efter flytten blir det en mandarin för mig också! du ska se att knapparna kommer föröka sig snabbt! det blir nog bra Mår kirurgen bättre?Ha dé Citera
Hulteke Postat 8 februari 2007 Författare Postat 8 februari 2007 HEj hopp din nattsuddare! KIrurgen tror jag mår bra. Har jmf. med andra bilder och jag tror inte det är ngn fara ... Ha're! Citera
Hulteke Postat 8 februari 2007 Författare Postat 8 februari 2007 Tittade igenom tråden och inser att bilden på sumpen är så där. Försöker här med två som förtydligar lite:Översikt:Detalj:Teknik:Skummare AC 700Rowaphos i strumpaRetur: Eheim 1262Vattenpåfyllning: DuplaVattenpåfyllningspump: MicroJetPå g: Nitrat- och Rowaphosfilter Citera
Hulteke Postat 8 februari 2007 Författare Postat 8 februari 2007 HEJ HOPP!Jag fortsätter lägga upp lite fler bilder på invånarna.Salaris:Mandarin: Citera
Rasmus Postat 8 februari 2007 Postat 8 februari 2007 Hej! Salarias är så fula som dom är coola Mandarinen vet du vad jag tycker om!Really nice! Citera
ramq Postat 8 februari 2007 Postat 8 februari 2007 Salarias är ena roliga rackare. Att inte ens 1920L ska räcka till för 2st är helt ofattbart egentligen. Vi hade 3st som mest ett tag, tills dom vara bara en. Försökte med en till, men efter någon vecka var det kört.Äter hejdlöst om det finns tillgång till mat också... Fetare salarias än vår har jag inte sett till. =) Citera
Hulteke Postat 8 februari 2007 Författare Postat 8 februari 2007 /.../Fetare salarias än vår har jag inte sett till. =)Skall vi mäta!? De är roliga. Fula som sören men mycket personlighet! På tal om personlighet. Min bandade räka har börjat käka artemia ur fingrarna på mig. Skönt att klorna inte är större än vad de är ... Citera
Rasmus Postat 8 februari 2007 Postat 8 februari 2007 Förresten Ricard, hur har det gått med din Sarcophyton?Har den vecklat ut sig och blivit fin? Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.