Gå till innehåll

Erfarenheter av dsb?


judas

Rekommenderade inlägg

OK, men då håller du med i det som Calfo skriver?

Jag är inte bevandrad bland Eheim filter, kan du ge exempel på konkret produkt?

Absolut!

Jag skulle föresla detta: palitlig kvalite och stor som telefonkiosk. Gar i massor med sand. Bara att avlägsna "filterbaskets". Under sötvattenstiden sag jag denna typ ofta till salu pa Blocket.

http://www.eheim.de/eheim/inhalte/index.jsp?key=liniendetail_27575_ehen

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag antar att vanlig finkorning akvariesand duger att fylla den med?

Skulle förmodligen lägga ett lager lite grövre sand överst för förhindra "sandsorm" ur utblaset. för att "kickstarta" DSBn skulle jag ocksa ta en plastbehallere pa ett par liter, fylla pa med sand och sedan lata den sta i burken/sumpen ett tag för att populeras.

Jag har själv gjort ett misstag som jag först nu förmar berätta om (smärtsamt!) . Jag körde ett liknande system till mitt kontorsnano. En dag när jag fixade med burken upptäckte jag att ytterfiltret inte pumpade. Hade det statt still i 30 sekunder eller betydligt längre? Jag tog chansen och stoppade i sladden i igen. Det bubblade till i akvariet och en vidrig svavellukt steg upp; det hade statt still betydligt längre än 30s... Lustigt nog hände ingenting med djuren. Sa, svavelväte skrämmer atminstone inte mig sa mycket längre.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...