Gå till innehåll

Hej på er!


Bengan

Rekommenderade inlägg

Mitt namn är Anders och jag är bosatt i södraste delen av vårt avlånga land. Jag har varit sugen på att starta mitt första saltvattenkar länge nu. Jag ska byta lägenhet inom någon eller några månader och tänkte jag skulle vara ute i god tid med tankar och idéer. Jag har tankar på att skaffa ett juwel rio 400 mest bara för att det är ett fruktansvärt snyggt kar. Jag har ingen aning om det är lämpligt att använda som saltvattenskar? Jag har läst i forumet att det är många olika åsikter om saker och ting här på forumet, men det är bra. Tänk va trist om alla tänkt lika?:smiley22: Jag ville mest bara hälsa och visa att jag finns. Jag tänker fortsätta att surfa runt på forumet och läsa mycket bra och nyttig information. Jag återkommer när det är aktuellt med inköp och uppstart.;)

Ha det riktigt gott allihopa!

Anders

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack så mycket!

Jag bor i Ystad och undrar vilken som blir bästa och närmsta butik att kika på saltvattenstillbehör. Vill gå och drömma lite.:ler: Jag antar att det blir malmö jag får åka till.

Jag kommer höra av mig när det är dags för inköp.;)

Ha det gott!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej Anders och välkommen till hobbyn!

Jag har ett Juwel Rio 400 och det är helt ok att använda, antingen borrat eller med överinningsbox, kör med box själv.

Ska du köra med extern sump kanske du får bygga om karet undertill, Datate(Erik) har också gjort detta, se på bilderna i hans tråd. Annars kan du använda en del av baksidan/kortsidan av karet till att placera en skummare i, alternativt att ha en påhängsskummare. Hur du än gör så får du dela med dig utav bilder när det blir dags! :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...