Ahab Postat 6 januari 2007 Postat 6 januari 2007 Håller på att förbereder ett 12 liters yngelkar om jag nu mot förmodan skulle lyckas få upp några yngel när dom kläcks inom dom närmaste dagarna. Någon som har förslag på en liten värmare att ha i detta kar som minimerar risken att jag kokar dom små liven? Citera
Lasse Postat 6 januari 2007 Postat 6 januari 2007 Kan du ställa karet på en värmematta typ som reptilfolk använder? Jag känner ingen tillräckligt liten och säker doppvärmare för akvariebruk som kan rekommenderas till 12 literMVH Lasse Citera
Ahab Postat 6 januari 2007 Författare Postat 6 januari 2007 Kan du ställa karet på en värmematta typ som reptilfolk använder? Jag känner ingen tillräckligt liten och säker doppvärmare för akvariebruk som kan rekommenderas till 12 literMVH LasseKanske en bra idé.Ingen som provat denna? 10 watt från Aquarium SystemsKan någon med behörighet lägga till ett m i rubriken? Citera
stigigemla Postat 6 januari 2007 Postat 6 januari 2007 Det går att köra en vanlig värmare på en dimmer. Så får du ned effekten så att temperaturen inte hoppar vid till och frånslag. Fungerar inte på värmare med elektronisk termostat. De kan till och med gå sönder av för låg spänning. Citera
Halogen Postat 6 januari 2007 Postat 6 januari 2007 Hej,Jag kör med en 25Watts Jäger värmare. Men det är inte optimalt....jag har funderat en del på problemet faktiskt./ Hälsningar Pär Citera
Draedon Postat 6 januari 2007 Postat 6 januari 2007 Kanske en bra idé.Ingen som provat denna? 10 watt från Aquarium SystemsKan någon med behörighet lägga till ett m i rubriken?Jag har bara hört gott om dessa värmare, och den där såg väl ut att vara rätt liten och smidig. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.