chrilleus Postat 7 januari 2007 Postat 7 januari 2007 Jag är lite nyfiken på hur det skulle se ut med tunna korallflak som täcker botten i burken Sanden (korallgrus 0,1-0,3) jag har i nu får jag ständigt flytta runt, pga. fiskars och pumpars förmåga att skapa stora sandfria områden, med tillhörande snöstorm Citera
chrilleus Postat 8 januari 2007 Författare Postat 8 januari 2007 Vad menar du med korallflak?Korallplattor (dött flakformat korallfossil) typ..http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=160064764586&ih=006&category=100316&rd=1 Citera
Hultis Postat 8 januari 2007 Postat 8 januari 2007 jag tror det kan bli snyggt, det är ju inte så vanligt heller vad man har sett så det tycker jag du ska prova! Citera
<<JOHAN>> Postat 8 januari 2007 Postat 8 januari 2007 Skulle nog se bra ut!Men kan det inte lätt samlas skit under som man inte får bort? Citera
Clownen Postat 9 januari 2007 Postat 9 januari 2007 Det kan nog se fint och unikt ut men jag tror också det kan bli problem med skit som hamnar under plattorna och gör det svårt att hålla rent. Man skulle nog kunna bygga intressanta pelare med dessa plattor. Det är inget du överväger? Citera
chrilleus Postat 9 januari 2007 Författare Postat 9 januari 2007 Det är ju enkelt gjort att lyfta på plattorna och blåsa rent med en ph då och då Hade mest tänkt att dölja glasbotten med plattorna, med lite spännande nivåskillnader här och där. Fast om det det blir sten över skickar jag nog ut pelaren av faxesten, och bygger en ny rackare med rejäla överhäng Citera
Clownen Postat 10 januari 2007 Postat 10 januari 2007 Det är ju enkelt gjort att lyfta på plattorna och blåsa rent med en ph då och då Hade mest tänkt att dölja glasbotten med plattorna, med lite spännande nivåskillnader här och där. Fast om det det blir sten över skickar jag nog ut pelaren av faxesten, och bygger en ny rackare med rejäla överhäng Kör på, det skulle vara kul att se hur det ser ut . Citera
chrilleus Postat 10 januari 2007 Författare Postat 10 januari 2007 Det får bli så. Ser det förjävligt ut så bygger jag ett gäng pelare Citera
Draedon Postat 10 januari 2007 Postat 10 januari 2007 jag har massor av såna plattor.. testade en gång att täcka botten med dom.. men som folk har skrivit så samlades det för mycket skit under och jag orkade inte lyfta på dom titt som tätt och blåsa rent men det såg rätt bra ut. och man kan göra roliga saker med inredningen! Citera
Illustratören Postat 10 januari 2007 Postat 10 januari 2007 Hmm... borde man inte kunna rigga ett gäng slangar under plattorna och koppla dessa till t-rör vidare till en pump som sedan slås på och tömmer botten på skit 1gång i veckan? Vill man kan man ju även vända på det hela och blåsa ret botten med samma slangar och pump. Blir ju kanske en hel del små slangar under stenen, men man skulle slippa vända och lyfta på dem. Problemet är om fiskar eller andra djur simmar/kryper in i slangarna med tiden och fastnar.Ja ja ja de va kanske en dum idé ha ha ha.... Citera
Laggeman Postat 10 januari 2007 Postat 10 januari 2007 Man kan ju faktiskt ha en pump gåendes konstant i dessa grenrör under plattorna, det skapar ju bara mer cirkulation vilket är bra. Citera
chrilleus Postat 10 januari 2007 Författare Postat 10 januari 2007 Hmmm, man kanske skulle investera i en Tunze 6080 som appliceras nere vid botten, och blåser rent under stenarna..? Citera
chrilleus Postat 10 januari 2007 Författare Postat 10 januari 2007 jag har massor av såna plattor.. testade en gång att täcka botten med dom.. men som folk har skrivit så samlades det för mycket skit under och jag orkade inte lyfta på dom titt som tätt och blåsa rent men det såg rätt bra ut. och man kan göra roliga saker med inredningen!Du råkar inte sitta o ruva på en bild på det hela? Citera
Draedon Postat 10 januari 2007 Postat 10 januari 2007 Du råkar inte sitta o ruva på en bild på det hela? tog tyvärr aldrig nån bild på det.. det var ett 1-dags experiment bytte tillbaka till korallkrosset direkt ... Citera
chrilleus Postat 8 februari 2007 Författare Postat 8 februari 2007 tog tyvärr aldrig nån bild på det.. det var ett 1-dags experiment bytte tillbaka till korallkrosset direkt ...Well, nu är det gjort https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?p=162025#post162025Vattnet och ytan ser mycket klarare ut Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.