Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postat

Den är verkligen snygg. Men att se vilket släkte det är...

I vilket fall som helst tror jag inte den är särskilt svår. Nästan säkert har den fångsttentakler ute nattetid så du bör kunna stödmata den med fryst artemia i början.

Postat

Tycker det ser ut som en merulina !

Precis som Stiger säger så kan du ju testa att mata den lite, brukar vara bra för alla typer av koraller.

Du kan typ testa med phyto eller zoo plankton, brukar vara uppskattat av alla koraller.

mvh Emil

Postat

Ah, tack skall Ni ha alla !

Den har tydligen ganska ovanlig form vilket inte direkt underlättar identifiering. Alla andra växte mer som "flak". Jag frågade och fick förståss namnet när jag köpte den men glömde det tyvärr lika fort...

Den får CyclopEeze och Ultramin S/Organic som allt annat men det är nog dags att skaffa sig något annat tillskott åxå.

Postat
mattias skriv fasen något vettigt istället!

Skulle man kunna säga om ditt inlägg också... Men, det ska jag inte göra. ;)

Det händer ibland att man glömmer vad det man köpt heter, då det ofta endast förekommer ett latinskt eller engelskt namn i butiken. Då kan det ju vara bra att fråga här och få reda på det. Har hänt mig också vid ett par tillfällen.

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Skapa Ny...