Gå till innehåll

ytterligare en id-tråd...


Draedon

Rekommenderade inlägg

Bild 1 är den spec svamp som jag hade som plågoris i mitt kar. Täckte halva väggen i mitt 3000l

Växer långsamt över allt och dödar allt, är ganska snygg men betraktas av tyskarna som en pest, men om den hålles begränsat snygg. (sitter dock mycket hårt fast och kan endast avlägsnas med hett vatten eller saltsyra). Jag rev bort bitar av min med jämna mellanrum.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Bild 1 är den spec svamp som jag hade som plågoris i mitt kar. Täckte halva väggen i mitt 3000l

Växer långsamt över allt och dödar allt, är ganska snygg men betraktas av tyskarna som en pest, men om den hålles begränsat snygg. (sitter dock mycket hårt fast och kan endast avlägsnas med hett vatten eller saltsyra). Jag rev bort bitar av min med jämna mellanrum.

Stenen den sitter på jag kan lätt plocka ur om den skulle bli besvärlig, är ju ganska snygg ändå.

Inte för att va neggo, men ser inte tvåan ut som majano??

mja kanske lite.. men ändå inte.

majano är ju också rätt snygga, så länga dom håller sig i skinnet..

fasen, kanske är 2 skitgrejjer som ploppat upp.. tur i oturen att båda stenarna ligger bra till så jag bara kan hiva ut dom isf.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Titta på zoanthus pulchellus eller sociatus så har du liknande knappar.

De är ingen skit. Vi är flera här på forumet som samlar på olika färger.

Vi är en av dem som samlar. Har en del men fler ska de bli. Har fått ganska många med den senaste stenen vi köpte när vi uppgraderade :)

Mvh

/Anders

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack Emil äntligen ett namn på pågoriset. Varning håll den i schack (den är vacker) det ända som jag funnit kan konkurera ut den var mina symbiotiska anemoner och Galaxea, ej euphyllia eller dyligt brännande......men som jag hade den klädde en hel kortsida mycket vacker och skadade då inget som den kunde växa över.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack Emil äntligen ett namn på pågoriset. Varning håll den i schack (den är vacker) det ända som jag funnit kan konkurera ut den var mina symbiotiska anemoner och Galaxea, ej euphyllia eller dyligt brännande......men som jag hade den klädde en hel kortsida mycket vacker och skadade då inget som den kunde växa över.

Tycker med den är vacker, den kan variera lite i färg, typ gråblå till blå. Den som dreadon har hade väldigt vacker blå färg tyckte jag :) Har hört att den trivs i syrefattiga miljöer, och att den producerar 3 ggr så mycket syre till akvarietvattnet som den gör åt med. Så den gör bara nytta i ett akvarie. Men som du säger Ingvar, man vill ju inte att ens kar ska bombaderas av denna precis, men ett par stycken går ann :)

mvh Emil

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...