Lasse Postat 18 januari 2007 Postat 18 januari 2007 Nej Christian - jag menar DMZ (DeMilitaryZon) Ett sätt att sätta en dator utanför brandväggen. Gjordes ofta förr med webbservrar (på den gamla hederliga NT-tiden). Det var för att kolla om din portforwarding strulade. Men det behövdes ju inte.Menyn du hittar reserverad ip adress på är Advance configuration - Lan Ip Setup - längs ner adress reservationJag får en inloggningsruta när jag försöker hitta webbkameranMVH Lasse Citera
Laggeman Postat 19 januari 2007 Postat 19 januari 2007 Samma här, vill kunna se ditt kar! Vad för login o lösen krävs? Citera
dule Postat 19 januari 2007 Postat 19 januari 2007 Wrang, vet du om det går att sätta kameran till att multicast-a bilden? Stackars din uplänk annars Citera
wrang Postat 19 januari 2007 Författare Postat 19 januari 2007 tackarja inloggning är saltsaltkameran kommer sedan ligga på denna adress iställetLägger upp den sedan i eftermiddag på webbsidanhttp://www.wrang.com/saltcam.phpWrang, vet du om det går att sätta kameran till att multicast-a bilden? Stackars din uplänk annars vad menar du? Citera
Niclas Postat 19 januari 2007 Postat 19 januari 2007 Kanon CW! Nu blir man ju lite sugen att ta tag i kameran igen o skicka ut lite hemifrån också! Citera
wrang Postat 19 januari 2007 Författare Postat 19 januari 2007 Kanon CW! Nu blir man ju lite sugen att ta tag i kameran igen o skicka ut lite hemifrån också! ja det tycker jag med att du skall.Vill ha den närmare karet men lite svårt idag då kameran står på pianot brevid och från sidan är väll ej kanske så intressant Citera
dule Postat 20 januari 2007 Postat 20 januari 2007 Wrang, det jag tänkte på med multicast frågan är följande:- Om det är många som vill titta på ditt kar samtidigt, kommer varje dator att bygga ett "rör" där paketen går igenom, alltså om du har typ 4 användare, vid en upplösning på 320x240 o 30fps är man uppe i ca 256Kb/s x 4 användare = 1Mb/s.- Multicast är ett sätt att skicka ut BARA ett "rör" till en multicast server, där sedan användarna kopplas upp med hjälp av andra protokol för att ta del av bilden, och då går det flera "rör" från denna server till användarnas burkar. Det är tex det sättet som Internet TV är tänkt att distribueras. Citera
Dave Postat 20 januari 2007 Postat 20 januari 2007 Ah sweet, funkar så bra så! dock har du missat o ha månljus för oss nattsudare o titta på... Dave Citera
diskustok Postat 20 januari 2007 Postat 20 januari 2007 kanon kul ju men synd att liven blir seg allså om man ska säga så filmen e seg Citera
wrang Postat 20 januari 2007 Författare Postat 20 januari 2007 Wrang, det jag tänkte på med multicast frågan är följande:- Om det är många som vill titta på ditt kar samtidigt, kommer varje dator att bygga ett "rör" där paketen går igenom, alltså om du har typ 4 användare, vid en upplösning på 320x240 o 30fps är man uppe i ca 256Kb/s x 4 användare = 1Mb/s.- Multicast är ett sätt att skicka ut BARA ett "rör" till en multicast server, där sedan användarna kopplas upp med hjälp av andra protokol för att ta del av bilden, och då går det flera "rör" från denna server till användarnas burkar. Det är tex det sättet som Internet TV är tänkt att distribueras.hmm nej jag har ej hittat nån multicast funktion i kamerankanon kul ju men synd att liven blir seg allså om man ska säga så filmen e segKanske är det dule förklarar med det hela. Citera
wrang Postat 22 januari 2007 Författare Postat 22 januari 2007 Ah sweet, funkar så bra så! dock har du missat o ha månljus för oss nattsudare o titta på... Daveuppgraderat med månljus idagsådär nu é det natti natti å 30% av dioden som lyser styrd via IKS datorn Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.