Gå till innehåll

Akvariet LIVE på nätet - Webbkamera


wrang

Rekommenderade inlägg

Nej Christian - jag menar DMZ (DeMilitaryZon) Ett sätt att sätta en dator utanför brandväggen. Gjordes ofta förr med webbservrar (på den gamla hederliga NT-tiden). Det var för att kolla om din portforwarding strulade. Men det behövdes ju inte.

Menyn du hittar reserverad ip adress på är Advance configuration - Lan Ip Setup - längs ner adress reservation

Jag får en inloggningsruta när jag försöker hitta webbkameran

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 62
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Kanon CW! Nu blir man ju lite sugen att ta tag i kameran igen o skicka ut lite hemifrån också! :)

ja det tycker jag med att du skall.

Vill ha den närmare karet men lite svårt idag då kameran står på pianot brevid och från sidan är väll ej kanske så intressant

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Wrang, det jag tänkte på med multicast frågan är följande:

- Om det är många som vill titta på ditt kar samtidigt, kommer varje dator att bygga ett "rör" där paketen går igenom, alltså om du har typ 4 användare, vid en upplösning på 320x240 o 30fps är man uppe i ca 256Kb/s x 4 användare = 1Mb/s.

- Multicast är ett sätt att skicka ut BARA ett "rör" till en multicast server, där sedan användarna kopplas upp med hjälp av andra protokol för att ta del av bilden, och då går det flera "rör" från denna server till användarnas burkar. Det är tex det sättet som Internet TV är tänkt att distribueras.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Wrang, det jag tänkte på med multicast frågan är följande:

- Om det är många som vill titta på ditt kar samtidigt, kommer varje dator att bygga ett "rör" där paketen går igenom, alltså om du har typ 4 användare, vid en upplösning på 320x240 o 30fps är man uppe i ca 256Kb/s x 4 användare = 1Mb/s.

- Multicast är ett sätt att skicka ut BARA ett "rör" till en multicast server, där sedan användarna kopplas upp med hjälp av andra protokol för att ta del av bilden, och då går det flera "rör" från denna server till användarnas burkar. Det är tex det sättet som Internet TV är tänkt att distribueras.

hmm nej jag har ej hittat nån multicast funktion i kameran

kanon kul ju men synd att liven blir seg allså om man ska säga så filmen e seg

Kanske är det dule förklarar med det hela.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...