Gå till innehåll

Delteckar


Bengan

Rekommenderade inlägg

Hoj Akvariegudar!

Jag har läst som en tok på forumet under en tid nu och det verkar som deltec gör bra grejor. Tycker ni det är värt att investera i ett deltec paket? Som detta:

http://www.deltecaquariumsolutions.com/aquariums_2.php

Jag har inte på långa vägar bestämt mig ännu. Har ni andra förslag på färdiga paket som meddela gärna. Jag är inte speciellt road av att bygga själv, så det får nog bli ett färdigt paket.;)

Ha det gott!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hejsan!Har man bara råd att betala notan så är det inget att tveka på enligt min mening,jag är själv nybörjare men med den erfarenheten jag har utav deltec så är deet bara positivt,det verkar vara väldigt bra kvalite på grejerna:smiley20:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Beställ allt som du vill ha till ditt Deltec akvarium, så är det monterat och färdigt när du får det.

Fundera gärna på att byta ut cirkulationspumpen till en Deltec HLP4040 så slipper du inre pumpar men du får ändå bra cirkulation. Det gjorde jag och det har jag inte ångrat.

Jag var tyvärr för snål så jag valde T8 lysrör istället för T5, det skulle jag inte ha gjort. T5'or hade nog varit bättre.

När det gäller extra teknik, så kan ju ett UV-C filter och ett nitrat filter vara bra.

// Ted

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Om jag nu bestämmer mig för ett deltecpaket.

Är det någon teknik som jag måste komplettera med?

Så många T5 lysrör du kan få in under huven! för att senare inse att du tog för få ändå...

Försök att komma upp i 1watt per liter vatten

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag som aldrig har sett ett Deltec-akvarium med egna ögon har lite frågor.

Vad är det som är så bra med dom? Är det att det bara är "plug-and-play"? Det verkar ju som att man måste uppgradera endel saker, som tex belysning och vad är då vitsen?

Men visst har man gott om pengar och har minst lika mycket att lägga på att fylla akvariet så är det ju bara att köra.

Akvariet som ligger ute på annons tex har ju knappast imponerande innehåll. Pengarna kanske tog slut...

2969IMG_0118_2-large.JPG

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jo jag gillar PWSS otroligt utförliga produktbeskrivningar.

Jag skulle absolut köpa en produkt för 27.000:- med denna beskrivning.

Inkl. Alumöbel, överrinning,T5armatur,lysrör, sump,filter komplett med pump och rör

Hur många lysrör är det tex?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Om du nu inte är så händig så kan du ju alltid fråga om råd här på forumet.

Själv är ja också lite av en nybörjare inom just salt, men jag har redan införskaffat nästan all teknik som behövs. Jag är lite av en "pysslare" så jag måsste prova det mästa.

Om jag skulle starta ett nytt NU! Då skulle jag nog bygga ett från grunden, det vill säga köpa glasskivor, limma,borra och göra rubbet.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Trevligt att det blev lite fart i tråden.:ler:

Om jag ska göra allt själv, blir jag aldrig färdig. Jag känner mig själv och inser att jag kommer igång snabbare om jag köper ett komplett paket.

Finns det färdig borrade kar med ytavrinning att köpa? Om man endast är ute efter karet så att säga. Jag kanske kan sträcka mig till att smälla ihop en möbel och skaffa teknik prylarna efter lite mer studerande.;) Jag har lagt in en beställning på Daniel Knops bok och längtar som en tok efter att få börja läsa den.:ler:

Ha en trevlig helg!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hör me Globefish dom gör ju akvarier. Dom om några borde kunna ordna ett akvarie, dom är ju billiga och då kan du få egna mått på tanken.

Kolla om dom kan göra ett färdigborrat, det är inte många glasmästare som borrar de dimensioner vi vill ha i glas. Särskilt ointresserade blir dom om akvariet är ihopbyggt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...