Gå till innehåll

Delteckar


Bengan

Rekommenderade inlägg

Hoj Akvariegudar!

Jag har läst som en tok på forumet under en tid nu och det verkar som deltec gör bra grejor. Tycker ni det är värt att investera i ett deltec paket? Som detta:

http://www.deltecaquariumsolutions.com/aquariums_2.php

Jag har inte på långa vägar bestämt mig ännu. Har ni andra förslag på färdiga paket som meddela gärna. Jag är inte speciellt road av att bygga själv, så det får nog bli ett färdigt paket.;)

Ha det gott!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hejsan!Har man bara råd att betala notan så är det inget att tveka på enligt min mening,jag är själv nybörjare men med den erfarenheten jag har utav deltec så är deet bara positivt,det verkar vara väldigt bra kvalite på grejerna:smiley20:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Beställ allt som du vill ha till ditt Deltec akvarium, så är det monterat och färdigt när du får det.

Fundera gärna på att byta ut cirkulationspumpen till en Deltec HLP4040 så slipper du inre pumpar men du får ändå bra cirkulation. Det gjorde jag och det har jag inte ångrat.

Jag var tyvärr för snål så jag valde T8 lysrör istället för T5, det skulle jag inte ha gjort. T5'or hade nog varit bättre.

När det gäller extra teknik, så kan ju ett UV-C filter och ett nitrat filter vara bra.

// Ted

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Om jag nu bestämmer mig för ett deltecpaket.

Är det någon teknik som jag måste komplettera med?

Så många T5 lysrör du kan få in under huven! för att senare inse att du tog för få ändå...

Försök att komma upp i 1watt per liter vatten

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag som aldrig har sett ett Deltec-akvarium med egna ögon har lite frågor.

Vad är det som är så bra med dom? Är det att det bara är "plug-and-play"? Det verkar ju som att man måste uppgradera endel saker, som tex belysning och vad är då vitsen?