Cathulu Postat 6 februari 2007 Postat 6 februari 2007 Jag behöver hjälp att identifiera vilken sida som är 220V och vilken som är sidan där rören kopplas in.Då locket lossna har jag ingen aning om vilket håll allt ska sitter på.Tack för all hjälp! Citera
Laggeman Postat 6 februari 2007 Postat 6 februari 2007 Står det inget på kretskortet på undersidan? Citera
Sillen Postat 6 februari 2007 Postat 6 februari 2007 Jens!Ta flera kort på kretskortet i lite närbild. Jag behöver se vad som står på kortet vilket jag inte gör nu! Citera
Cathulu Postat 6 februari 2007 Författare Postat 6 februari 2007 Oki, jag fixar lite närbilder.//Jens Citera
Cathulu Postat 6 februari 2007 Författare Postat 6 februari 2007 här är lite mera närbilder./Jens Citera
Laggeman Postat 6 februari 2007 Postat 6 februari 2007 Kan du ta en bild underifrån? Som den ligger på översta bilden, fast upp och ner vänd. Tror den ligger rätt som den gör överst, men måste kolla en grej först. *Tillägg: Det kan kanske hjälpa med en närbild på täckplåten också, samt om du berättar varifrån donet kommer. Citera
stigigemla Postat 7 februari 2007 Postat 7 februari 2007 De två små spolarna på en kärna uppe till höger på första bilden är avstörningsfiltret för 230 volt.Men du har väl redan testat den? Citera
Cathulu Postat 7 februari 2007 Författare Postat 7 februari 2007 här är lite fler bilder.Om jag testat?? Jag kan ju inte bara trycka in 220V och se om det funkar på chans.Risken är ju 50% chans att jag bränner upp den.Tack//Jens Citera
Laggeman Postat 7 februari 2007 Postat 7 februari 2007 Ok, fick inte fram vad jag trodde det skulle stå. Men se om du kan få hjälp av tillverkaren: http://www.helvar.com/default.asp?path=2628,2660,2669&article=2018&index=X&page=1&lan=ENMaila med bilden i första inlägget och fråga vilken sida du ska koppla in vad på, så löser det sig nog ska du se.Lycka till! Citera
Aquastyle Postat 7 februari 2007 Postat 7 februari 2007 Cathulu:Jag tror jag är säker.Se första av de sista bilderna du sände.Där syns tydligt att pinne 3 på ingången ej är till för något.De övriga är fas, nolla o jord.Bara på ena sidan drosseln har du en pinne som ej är kopplad. Och det är den högra sidan på den bilden (alltså, kåpan på bilden ligger åt fel håll).Är du med?Mvh / Fredrik Citera
Cathulu Postat 7 februari 2007 Författare Postat 7 februari 2007 Du har så rätt Fredrik!! Tack. att jag missade det är ju konstigt.Nu vet jag att vad jag ska koppla allt!! Tack för all hjälp! alla!!!!//Jens Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.