Gå till innehåll

Hur konvertera film från digital kameran?


Clownen

Rekommenderade inlägg

Hej jag har problem att föra över filmer från min digitala videokamera. Det går inte att föra över filmerna direkt till datorn utan jag bränner dem direkt på min inspelningsbara DVD spelare. Filerna är då i .vob format. Jag har försökt att testa olika program för att föra över dem till wmv så jag kan lägga upp filerna på putfile men har inte lyckats. Det har heller inte gått att överföra dem till mpeg etc med de program jag testat.

Har ni några råd så säg gärna till. Jag skulle vilja lägga upp en film med bl.a. waveboxen igång.

Filen är på över 200 mb, hur gör man dessa mindre? Blir de automatiskt mindre om man lyckas omvandla den från vob till wmv?

Tack

Peter

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hejsan.

denna kanske

http://www.video-tool.com/

Magic Video Batch Converter can convert AVI to DVD, AVI to VCD,AVI to Wmv,AVI to MPEG, Wmv to VCD, Wmv to DVD,Wmv to AVI,Wmv to MPEG, MPEG to AVI,MPEG to Wmv,ASF to MPEG,ASF to AVI,ASF to WMV. Magic Video Batch Converter supports Auto Rename feature and allows renaming files using template. It also supports preview video before converting .

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Filen är på över 200 mb, hur gör man dessa mindre? Blir de automatiskt mindre om man lyckas omvandla den från vob till wmv?

I dem flesta konverteringsprogram så kan man oftast välja hur pass hårt man ska ställa komprimeringen, vilken kvalite det ska vara på ljud, storlek på bild, vilket "codec" som skall användas etc.

Mvh Fredrik

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack för tipsen, jag testade Wrangs förslag och den konverterar från vob till mpeg, wmv och avi. Jag kan dock inte öppna dessa (mpeg 1,58mb & wmv 2,88mb) med de spelare jag har, det är bara svart (kan dock se filmen i preview fönstret på Magic Video Batch men detta kanske var vob formatet). Jag har för mig att jag testat VLC men ska dubbelkolla detta.

Har du några förslag på konverteringsprogram Fredrik? Fattar inte att det här kan vara så jäkla krångligt.

Märkte att jag ställde fråga i fel tråd också, hade tänkt ställa den i tråden där man laddar upp sina filmer, hoppas det är ok ändå.

Mvh

Peter

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Wrang: Jag ser inte att den ska kunna konvertera .VOB till .WMV ? (Eller DVD -> WMV)

Magic Video Batch Converter

När jag testade detta program så valde jag Add File-Openfile.

då finns möjligheterna att välja just *.vob så antog att det funkar. Har tyvärr inga vob filer att testa med

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...